Segueix igualat el duel entre el Luna Rossa i l’Ineos Britannia
Els competidors a la final de la Louis Vuitton Cup s’emporten una regata cada un en una jornada plàcida, amb el vent adequat i sense contratemps.

El AC75 de Ineos Britannia persigue al barco de Luna Rossa Prada Pirelli a la salida de una puerta, en la regata de este lunes en la final de la Louis Vuitton Cup. /
Sense moviments en la classificació. Empatats a tres victòries però sense perdre de vista el contrari. Ineos Britannia i Luna Rossa Prada Pirelli, els dos aspirants a arrabassar la Gerra de les Cent Guinees als neozelandesos, van guanyar ahir una regata cada un. Emirates Team New Zealand espera el 12 d’octubre el que aconsegueixi abans set punts: aquesta setmana se sabrà si són els britànics o els italians.
Per fi un dia plàcid. El vent va bufar en el seu punt just, al voltant dels 17 nusos, ni molt com diumenge, ni poc com dissabte. Els dos equips estan molt igualats, només un error dona avantatge al rival. De fet, és el que va passar en la primera regata, quan el Luna Rossa es va equivocar a la presortida i la tripulació comandada per Sir Ben Ainslie es va posar al capdavant i ja no els va deixar passar. El timoner anglès Dylan Fletcher va admetre que havia sigut una jornada ajustada, però estava satisfet amb les maniobres i la tàctica que havien portat a terme. Va destacar també que la bona comunicació que manté a bord amb Ainslie els ajuda.
Avantatge a la sortida
En la segona mànega del dia van canviar les coses. Aquesta vegada van ser els italians els que van guanyar la sortida. En el primer tram hi va haver diversos canvis de lideratge, breus i sense controvèrsies ni penalitzacions, però el Luna Rossa va passar ja davant per la primera porta.
Després, va creuar totes les següents (ahir hi havia vuit trams) per davant de l’Ineos, amb marges d’entre 4 i 17 segons respecte al seu contrincant. "Això és un cos a cos. Perdrà el que renunciï abans i és clar que nosaltres no ho farem", analitzava el timoner italià Francesco Bruni.
"El millor entrenament"
L’experimentat regatista, amb sis Copes Amèrica en el seu currículum (cinc amb Luna Rossa i una amb Artemis), va assegurar que mai fins ara havia viscut una disputa tan igualada entre equips. No només pel resultat de tres a tres, sinó perquè en cada carrera pot passar qualsevol cosa. "Al final, vencerà el que regategi millor, massacrarà, però també serà el millor entrenament possible", va vaticinar.
Notícies relacionadesEl timoner de Luna Rossa ha assegurat que aquesta final de la Louis Vuitton Cup és un gran assaig per a qui s’enfronti amb els kiwis d’aquí a unes setmanes. De fet, l’Emirates Team New Zealand sol estar entrenant-se davant les platges de Barcelona a les mateixes hores que es disputa la competició dels aspirants.
Avui torna el duel entre Ineos i Luna Rossa, amb dues regates més. L’objectiu dels dos equips és desempatar aquest 3-3 al marcador que ara mateix hi ha a la taula. La previsió meteorològica és que bufarà una mica més de vent. Comença l’octubre i amb ell el mes de la Copa, de la gran final. Segueix en l’aire qui acompanyarà els neozelandesos, els actuals campions de la competició.
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- L’estabilitat de la legislatura Puigdemont i Junqueras donen aire a Sánchez abans de reprendre el curs
- El futur Liceu Mar farà guanyar a BCN un nou passeig marítim
- De «no vull ser pare» a «superpare de l’any»: Bertín Osborne i la paternitat com a negoci
- Societat Tarragona instal·larà sensors per quantificar el flux de turistes i detectar possibles inundacions
- Festa Major La traductora i actriu Viviana de Salvador serà la pregonera de les Festes de Santa Tecla 2025 de Tarragona
- Batalla política entre les flames La directora de Protecció Civil es regira contra el PP per dir-li «piròmana»: «Aquells que no aporten que s’apartin»
- Espanya, en flames Els incendis baixen a 18, però vuit continuen amb flames molt virulentes
- Pagesia Els pagesos del Camp de Tarragona arrenquen els avellaners morts per la sequera i busquen conreus alternatius més resistents