Italians i britànics mantenen l’empat en la final
Ineos Britannia s’emporta la primera regata sense competir per la desqualificació de Luna Rossa Prada Pirelli, que trenca la vela major i no surt a temps.
Si dissabte la falta de vent va obligar a suspendre la competició, ahir l’excés va condicionar tota la jornada. Les ratxes de més de 21 nusos van retardar més d’una hora i mitja l’inici de les dues mànegues previstes de la final de la Louis Vuitton Cup, la copa de desafiadors que enfronta Luna Rossa Prada Pirelli i Ineos Britannia. Tots dos volen el bitllet per lluitar contra Emirates Team New Zealand a partir del 12 d’octubre. De moment, segueixen empatats, amb dos triomfs cada un.
Ahir les condicions meteorològiques van provocar el pitjor i el millor d’aquest esport. D’una banda, vaixells bolcats i veles trencades; però, d’altra banda, aquest mateix vent va permetre batre el rècord històric d’un veler en una regata: 55,2 nusos (102,23 km/h) dels italians, que superaven així els 53,31 nusos del Patriot nord-americà en l’última edició celebrada a Auckland (Nova Zelanda).
Italians i britànics van sortir empatats, amb una victòria cada un en les curses de divendres. Tots dos saben que cada punt s’haurà de treballar molt. Però, més enllà d’aquesta competitivitat, l’excés de vent va complicar el dia. El comitè de regates va anar posposant una vegada i una altra l’arrencada de les regates, i encara més al saber-se que l’AC75 d’Alinghi Red Bull Racing, el vaixell suís ja eliminat de la competició però que navegava al camp de regates poc abans, havia bolcat estrepitosament.
A diversos AC40 (el vaixell més petit) dels equips de dones els havia passat el mateix. Així que els jutges es van voler assegurar que no posaven en risc les embarcacions Ineos i Lluna Rossa, no només pel seu enorme cost econòmic (ronden els dos milions d’euros), sinó perquè ja disposen de dies reservats per reprogramar les cites.
Italians desqualificats
Notícies relacionadesLa sorpresa va saltar quan, una vegada fixada l’hora de sortida, la bala platejada italiana va patir un contratemps: se’ls va trencar la vela major i no van poder sortir a temps. Al ser desqualificats per no fer-ho, el punt va ser directament per a Ineos, que es posava 2 a 1 sense necessitat de competir.
La segona i última mànega del dia, en què el Luna Rossa va batre el rècord de velocitat i va guanyar, sí que va ser vibrant. Hi va haver fins a tres protestes per part dels britànics per maniobres italianes arriscades, que els àrbitres no van considerar i que, segons va revelar després el timoner sir Ben Ainslie, els portaran a demanar explicacions. "No canviaran les decisions, però el que sí que volem és entendre-les", va proclamar. Avui, la final de la Louis Vuitton Cup celebrarà dues noves regates entre els vaixells aspirants, ara igualats a dos i amb el repte d’arribar a set abans que el rival.
- A BCN li queden sis grans vies asfaltades per «humanitzar»
- Muntanyisme Mor un senderista de l’Hospitalet a l’entorn del cim Castell d’Acher
- Apunt Del miracle al cagòmetre
- Catalunya té en marxa projectes urbanístics en zones inundables
- Doble acció judicial Ofensiva veïnal per desallotjar una ocupació delictiva a Gràcia
- Aitana ofereix a l’afició del Johan la seva Pilota d’Or
- EL MUNDIAL DE PÀDEL Espanya revalida el títol femení però es queda sense doblet
- FÓRMULA 1 La forta pluja obliga a ajornar per avui la classificació del GP del Brasil
- La recta final del Mundial Bagnaia, un bicampió en dificultats
- EL PARTIT DE MONTILIVI El Girona respira alleujat després de sumar un triomf complicat