Atropellament a Montcada
La policia investiga si el positiu de la maquinista va ser per un fàrmac
Els conductors de tren consultats es mostren molestos amb la filtració del primer test, que va suggerir un consum de drogues, i asseguren que la informació va sortir de l’ajuntament.
Els Mossos d’Esquadra investiguen si el positiu en drogues de la maquinista que conduïa el tren de l’atropellament mortal de Montcada i Reixac (Vallès Occidental) dilluns passat es deu en realitat a la ingesta d’un medicament, segons fonts pròximes al cas. Si la professional hagués donat positiu en drogues il·lícites, hauria sigut detinguda en el mateix moment, extrem que no s’ha produït.
Un jutjat de Cerdanyola té oberta una investigació arran de l’accident mortal i es troba a l’espera que la policia catalana remeti l’atestat. Les diligències policials, com en tots els casos d’accident, comporta la reconstrucció dels fets, cosa que suposa un treball laboriós, ja que s’han de donar les mateixes condicions que en el moment del succés.
Recopilant informació
La Unitat Central d’Investigació d’Accidents Ferroviaris i Delictes del Transport dels Mossos d’Esquadra s’ha fet càrrec de la investigació. Estan recopilant tota la informació per aclarir les causes de l’atropellament a través de les imatges de les càmeres de seguretat, de la informació recollida en el registrador jurídic del tren (caixa negra) i de les declaracions de diversos testimonis dels fets. Fonts del Sindicat Espanyol de Maquinistes Ferroviaris (Semaf) han explicat que els tests ràpids fets als conductors després d’un accident com aquest donen resultats que s’han també de contrastar després amb més tests.
La jove de 17 anys va morir al ser arrossegada pel tren en un pas a nivell. El succés fatal va tenir lloc cap a les 15 hores del 9 de setembre. La policia local va fer la prova de drogues a la conductora i la dona va donar positiu. Aquest primer test és amb saliva i, per aquesta raó, s’ha procedit a fer altres proves més precises i de contrast, com una anàlisi d’orina i de sang, que es practiquen en un centre sanitari. Renfe, per la seva banda, també ha obert una investigació interna, com és habitual en successos així.
És arran del resultat d’aquestes anàlisis el que va originar que els investigadors apuntin a la possibilitat que aquest positiu es produís per un medicament. A més, segons fonts coneixedores de les indagacions, la mateixa maquinista del comboi va explicar als agents el que havia passat, cosa que en la tècnica policial es denomina una "manifestació". No és una declaració perquè, per ara, no se li imputa cap delicte. En el supòsit que s’hagués comprovat que la conductora del tren treballava sota els efectes d’una droga il·lícita, aquesta hauria sigut arrestada per la comissió d’un delicte d’homicidi imprudent amb resultat de mort, cosa que, per ara, no ha passat. Els sindicats ferroviaris apunten que tots els maquinistes per poder exercir les seves funcions han d’aprovar un extens reconeixement psicològic, mèdic i físic, en els quals es fa anàlisi de sang i orina.
El tren era un semidirecte i no tenia una parada prevista en aquesta estació. Fonts pròximes al cas van apuntar que "segurament anava en pilot automàtic", cosa que podria haver dificultat l’aturada del tren. Per determinar les causes de l’accident, els investigadors analitzaran la caixa negra del comboi per veure "a quina velocitat passava el tren i si era la correcta". Quan s’hagin analitzat totes les circumstàncies de l’accident, els Mossos entregaran les seves conclusions al jutjat de Cerdanyola que s’ha fet càrrec del cas després d’obrir un procediment judicial.
Notícies relacionades"No pot ser"
Els maquinistes consultats per aquest diari es mostren molt molestos amb la filtració del primer positiu, una informació que asseguren que va sortir de l’Ajuntament de Montcada i Reixac, responsable de la policia local. "No pot ser que en un assumpte tan sensible com aquest, la mort d’una menor, aparegui aquesta informació esbiaixada i gens definitiva. "Sempre que anem al metge li recordem que no ens pot receptar res d’una llarga llista de coses que no podem prendre: amfetamines, opiacis, benzodiazepines...". "Està clar que qui va decidir filtrar el positiu no té ni idea de com funciona el món ferroviari", afegeixen. Expliquen, a més, que la plantilla és molt conscient que tenen a les mans la vida de moltes persones. "I la nostra pròpia", remarquen.
- La transformació de la ciutat La plaça de les Glòries entra en la recta final de la seva metamorfosi
- Ciclisme Crítiques a l’UCI per la mort de la suïssa Muriel Furrer
- LLIGA F (1-8) El Barça torna a lluir-se contra el Madrid CFF en un duel amb polèmica
- PREMIER LEAGUE El City guanya i l’afició demana a Guardiola en català que segueixi
- El repte de la dependència Les filles carreguen més amb la cura dels avis
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Benestar a les empreses Lideratge, la clau de la salut mental a la feina
- Multimèdia | Guerra a Israel i Gaza: així evoluciona el conflicte
- 1,5 petabytes per emetre la Copa Amèrica de vela
- Premi BBVA a la Sostenibilitat Empresarial. El procés La sostenibilitat, en l’adn de les empreses