«Hem perdut una batalla, però no la guerra»
El conseller delegat d’Orient Express Racing Team avança futures campanyes, mentre el conjunt juvenil i el conjunt femení es preparen per sortir a l’aigua a guanyar.

Los mimebros del Orient Express, en la base, se abrazan tras caer de la clasificación. /
La cançó I will survive de Gloria Gaynor va acomiadar ahir l’Orient Express Racing Team quan es dirigia cap al camp de regates. Eliminat de la Copa Amèrica, ara està determinat a continuar.
A la base dels francesos, es van sentir crits d’alegria quan van aconseguir la primera posició a la sortida, però es va fer el silenci al ser ràpidament avançats per l’Ineos Britannia. Fins que un llarg aplaudiment va servir per homenatjar els regatistes quan van traspassar en segona posició la línia d’arribada. «Som un sol equip», va assenyalar amb els ulls enterbolits la regatista del conjunt femení de l’Orient Express, Manon Audinet. «Ara sortirem nosaltres per intentar guanyar, tot i que és necessari un temps de recuperació», va admetre.
Després de la seva participació, i malgrat les grans sumes que s’inverteixen en tecnologia i infraestructura per competir, els francesos estan convençuts que al final «més que una qüestió de diners, es tracta de temps i experiència». Amb un equip jove format fa tan sols tres anys, el conseller delegat de l’Orient Express Racing Team, Stephan Kandler, va afirmar que ho continuaran intentant: «Hem perdut una batalla, però no la guerra. Es necessita més d’un cicle per guanyar, en la pròxima regata estarem preparats».
Vincle emocional
La seva participació ha servit per obrir nous projectes que anunciarà ben aviat l’equip. Els seus plans passen per treure profit de tot el coneixement acumulat, per la seva participació en el Sail GP i la comercialització del vaixell d’hidrogen que han desenvolupat. Ho faran des de Lorient, a la Bretanya, on es troba la seva base fixa, que serà el seu gran centre d’operacions «del futur».
Es tanca així una campanya que, tot i que ha sigut de les més curtes, no per això ha sigut menys intensa. Hi ha hagut prou temps per establir un vincle emocional amb la ciutat. A la base, alguns veïns del Poblenou i de Gràcia donaven el seu suport a l’equip. El coach de l’Orient Express, Thierry Douillard, es va acostar per saludar-los efusivament. «No coneixíem la Copa Amèrica. Thierry i Christelle Douillard ens han ensenyat la base, ens ha presentat l’equip...», explicava David Trilla, veí de Gràcia, i company de natació en aigües obertes de Christelle Douillard.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Al Centre "De premi": el bar de Sabadell aclamat per les seves patates braves
- Comunitat Valenciana Mazón, a 24 hores d’amarrar un sou públic de 150.000 euros
- Augmenten les agressions Una agressió cada quatre dies contra el personal de seguretat de Rodalies: «M’han intentat apunyalar tres vegades»
- El truc infal·lible per treure les taques de suor del coixí
- Reactivada la recerca de dues persones que haurien caigut al riu Foix a Cubelles