OBITUARI
Adeu a Mónica del Raval, l’exprostituta de rosa i blau
Figura icònica de la Barcelona més canalla i protagonista d’un reportatge televisiu de ‘Callejeros’, va morir aquesta setmana als 60 anys.

La Mónica, icònica exprostituta del Raval, va morir als 60 anys després de no superar diferents problemes de salut que arrossegava des de feia anys. El seu nom real era Ramona Coronado García i va néixer el 1964 a Villamanrique, un petit municipi de Castella-la Manxa. No obstant, la seva vida i el seu llegat estan profundament arrelats als carrers de Barcelona, on es va convertir en un personatge icònic del barri del Raval. La Mónica, coneguda pel seu acolorit maquillatge blau i rosa i la seva sincera personalitat, va ser una figura emblemàtica a la ciutat, i es va guanyar la fama de la "reina del Raval". La seva història va començar a Madrid, al carrer Ballesta, on als 18 anys va començar a exercir la prostitució. Però va ser a Barcelona on va trobar la seva llar definitiva. Allà va continuar dedicant-se a la prostitució durant gairebé tres dècades. Les seves experiències i singular personalitat la van convertir en una figura coneguda i estimada per molts, especialment després de la seva aparició a Callejeros. Al programa, titulat La reina del Raval, acompanyaven la Ramona i el seu marit, Juan, en un viatge a Madrid. Hi assegurava haver estat amb més de "80.000 homes".
Mónica del Raval va participar en altres produccions audiovisuals al llarg de la seva vida, com per exemple Puta y amada, Nos parecía importante o La maldita primavera.
El 2009, la seva vida va ser immortalitzada a la pel·lícula Mónica del Raval, dirigida per Francesc Betriu, que retratava la seva singular vida i la seva relació amb el barri que la va acollir. Està disponible a la plataforma Filmin.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Un clàssic "Autèntiques i picants": el bar de Rubí aclamat per les seves patates braves
- El CNI combat a Àfrica les màfies de la immigració irregular
- Comerç El mercat de l’Abaceria tornarà a obrir l’estiu vinent
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"
- Petons, nervis i la cita més críptica de Julio Camba
- Javier Moll. President de Prensa Ibérica "Representen l’amor per la ciutat"
- Jaume Collboni. Alcalde de Barcelona "Esteu fent militància per Barcelona"