Tribunals
El maltractament d’un guàrdia urbà a un detingut queda sense càstig
El 8 de juliol del 2022, els Mossos d’Esquadra van informar la Unitat de Deontologia d’Afers Interns (UDAI) de la Guàrdia Urbana de Barcelona que un dels seus agents havia maltractat i bufetejat un detingut emmanillat mentre el custodiava a la comissaria de les Corts. El policia municipal, segons van registrar les càmeres de seguretat, va treure l’arrestat del cotxe patrulla per força, el va tirar a terra i, una vegada controlat i després de posar-li el genoll a l’esquena per immobilitzar-lo, li va clavar una bufetada. En aquesta posició el va mantenir durant cinc minuts. Aquest presumpte abús policial ha quedat impune perquè el jutge de Barcelona que s’havia d’encarregar de la investigació ha arxivat el cas perquè no va interrogar l’agent en el període previst per la llei, segons la documentació a què ha tingut accés EL PERIÓDICO.
Expedient obert
Notícies relacionadesLa Guàrdia Urbana té obert un expedient disciplinari contra l’agent per aquests fets, qualificats de "molt greus". Aquesta investigació interna es va paralitzar a l’obrir-se un procediment penal al Jutjat d’Instrucció número 12 de Barcelona. No obstant, la causa es va arxivar el 7 de març passat, gairebé dos anys després del succés. La interlocutòria dictada pel magistrat assenyala que "en la present causa no pot prendre ja declaracions als investigats, a l’haver transcorregut en excés el termini d’un any d’instrucció" que marca la llei. El togat tampoc ha pogut seguir amb les indagacions perquè per fer-ho s’exigeix la prèvia declaració dels investigats, per la qual cosa, precisa en la seva resolució, "no queda cap altra opció que sobreseure la causa".
Davant aquesta situació, els serveis jurídics de l’ajuntament han traslladat l’assumpte a la Fiscalia de Barcelona per al seu "coneixement i les actuacions que considerin oportunes", segons van detallar a aquest diari fonts municipals.
- Prestacions per desocupació, al detall El SEPE fixa condicions sobre les cotitzacions per poder cobrar 4 mesos d’atur per cada any treballat
- Rebecca Ferguson, la capitost de ‘Missió: Impossible’
- A Sants-Montjuïc Barcelona desencalla la construcció d’una torre de 20 plantes al costat de la plaça Espanya prevista des del 1987
- Gira internacional El protagonista de 'Peaky Blinders' Cillian Murphy es rendeix davant Rosalía: "No he parat d'escoltar la seva música"
- Habitatge La llei de propietat horitzontal ho deixa clar: la comunitat et pot prohibir tenir plantes o un hort al balcó
