Obres
Finalitza la primera fase de transformació de la Rambla
Es tracta del tram entre Colom i Santa Madrona, la part baixa de la Rambla, que connecta amb el mar, que ja és més per als vianants i verd.
Finaliza la primera fase de transformación de la Rambla de Barcelona /
La primera de les cinc fases de transformació de la Rambla de Barcelona ja ha finalitzat. Concretament, es tracta del tram que està comprès entre l’estàtua de Colom i Santa Madrona. Amb la intervenció, la part baixa de la Rambla, que connecta aquesta emblemàtica avinguda amb el mar, serà més per als vianants i verd. En total, s’han reformat uns 23.000 metres quadrats i s’ha modificat el traçat de l’avinguda de les Drassanes per millorar la connexió amb el litoral, estenent la Rambla fins al front marítim. A més, s’ha creat una nova plaça amb arbres, que busca fomentar els usos socials i renovar la connexió entre el passeig, les Drassanes i Colom. El nou paviment de tot l’espai està fet de peces de diferents formats de pedra natural, concretament granit i pòrfir.
"Ja tenim el pis pilot", va fer broma el tinent d’alcaldia del districte de Ciutat Vella, Albert Batlle. I és que aquest primer tram acabat ja deixa veure quin serà l’aspecte que tindrà la nova Rambla quan acabin les obres, que inclouen des del front marítim fins a la plaça de Catalunya.
Per la seva banda, la primera tinenta d’alcaldia, Laia Bonet, va emfatitzar que serà una Rambla "molt millor connectada amb el mar, que posa les persones al centre". "Serà un lloc que, sens dubte, els barcelonins i barcelonines tornarem a sentir molt més nostre", va afegir optimista en declaracions als mitjans.
En aquest tram de la Rambla hi haurà prop d’un centenar d’arbres, 53 dels quals seran nous, a més d’arbustos amb escocells més amplis. No obstant, caldrà esperar fins després de l’estiu per veure la nova vegetació, ja que part de la plantació es farà a partir de finals de setembre, quan la temperatura sigui més adequada, segons ha informat el consistori.
Finaliza la primera fase de transformación de la Rambla de Barcelona /
Així mateix, l’enllumenat de l’icònic carrer s’ha unificat amb un disseny més simple, i s’han incorporat pilons a petició de la Junta Local de Seguretat.
Quant a la circulació, s’ha implementat el model previst per a tota la remodelació. Hi ha un sol carril per costat que admet bicicletes i autobusos, la distribució urbana de mercaderies, els vehicles de serveis i l’accés als aparcaments, i els dos carrils estan restringits al trànsit veïnal.
- Als peus de collserola Tensió entre ‘runners’ i veïns a la Carretera de les Aigües
- Tràmits Confirmat: els majors de 70 anys hauran de renovar el seu DNI permanent abans d’aquesta data per ordre de la Unió Europea
- Automoció BYD estudia obrir una fàbrica de cotxes elèctrics a Catalunya
- Demografia Barcelona és la capital espanyola amb més proporció de població estrangera i on més creix
- Una jutge investiga la suplantació de la identitat d’Ustrell
- Sortejos La Grossa de la Castanyada 2025: dia i premis del sorteig de Loteries de Catalunya
- Tribunals La jutgessa cita el Barça com a investigat en el cas Negreira
- Després de la reunió a Perpinyà Junts descarta que es pugui reconduir la ruptura amb el PSOE amb una reunió entre Sánchez i Puigdemont
- Cine Luis Tosar i Rigoberta Bandini presentaran la gala dels Goya: «Hi haurà molt català, gallec, eusquera i castellà»
- MERCATS Quatre claus per explicar el 16.000 de l’Ibex
