mobilitat sostenible
Ferrocarrils estrena un gran ‘park & ride’ a Martorell
L’aparcament costarà 1,70 euros diaris per als usuaris que després agafin el tren, inclòs Rodalies, que té en aquest mateix punt les línies R4 i R8.

La política és també l’art de rebatejar coses que han existit tota la vida. Exemple d’això són els refugis climàtics, llocs en els quals suportar la canícula que ara es mapen (i s’amplien, tot sigui dit de passada) i que abans formaven part de la sapiència popular. El mateix passa amb els aparcaments dissuasoris en estacions ferroviàries, però si abans eren solars de terra (no urbanitzables, detall important) que en dies de pluja eren impracticables, ara se’ls anomena park & ride, són molt més decents i formen part d’una estratègia global de mobilitat que advoca per la intermodalitat. Ahir es va presentar un dels grossos. Concretament, a Martorell, amb més de 300 places enganxades a la parada de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) de la línia Llobregat-Anoia i a l’estació de Rodalies de l’R4 i l’R8. Demà s’obre al públic.
L’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa (Junts), que governa amb una aclaparadora majoria de 16 de 21 regidors, va exercir d’amfitrió per al president de FGC, Toni Segarra, i el director de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), Manuel Valdés. El regidor, esquivant qüestions tècniques sobre l’estrena, va donar el seu punt de vista sobre com seduir la gent perquè s’animi a utilitzar el transport públic. "El primer és que sigui fiable, i això és una cosa que Ferrocarrils compleix, però no podem dir el mateix de Rodalies. I el segon", que sigui fàcil arribar a les estacions".
Segarra va ser l’encarregat de presentar el producte. Això era abans la típica parcel·la enganxada a una infraestructura ferroviària que s’havia convertit en un aparcament on cabien 118 turismes. En aquest mateix espai s’ha aixecat el nou park & ride de cinc plantes i capacitat per a 333 vehicles, amb llocs reservats per a cotxes elèctrics i persones amb mobilitat reduïda. Els empadronats a Martorell tindran dues hores gratis, "com passa a tots els aparcaments de la ciutat", va concretar l’alcalde. Per a la resta d’humans, sempre que demostrin que segueixen el seu camí amb tren, el preu és d’1,70 euros diaris. També hi haurà lloc per al pupil·latge i per a la rotació, amb tarifes diferents i no tan assequibles.
Notícies relacionadesAl ‘top 5’
Amb aquest ja seran 20 els park & ride situats al costat d’estacions de FGC de l’àmbit metropolità, amb un total de 2.600 places. El de Martorell, de fet, entra en el top 5 quant a capacitat: Sant Quirze (390 places), Sant Boi (374), Sabadell Nord (351), Martorell (333) i Terrassa Nacions Unides (175). "Des d’aquest punt –va remarcar el president de l’operador– es podrà arribar en 25 minuts a plaça d’Espanya, i en un futur no gaire llunyà, fins a la parada de Gràcia", amb referència al projecte en marxa d’unió dels ramals de FGC, que hauria d’estar acabat abans de la nova dècada.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Succés Mor tirotejat un home en un portal del carrer de Consell de Cent a Barcelona
- Debat al Parlament El president Salvador Illa crida a un pacte sobre infraestructures per afrontar la mobilitat i el creixement econòmic
- Un gran projecte Així serà el nou Liceu Mar: 210 funcions anuals, restaurant amb vistes i 47 milions de pressupost
- Fort correctiu al jutge Peinado El Suprem rebutja la intenció del jutge Peinado d’imputar Bolaños en el cas Begoña al no apreciar cap indici de delicte
- Nou cicle republicà ERC exigirà un mínim de 50 militants i un 3% d’avals per constituir-se en corrent intern