LES CORTS
Autoritzats dos dissabtes més d’obres al Camp Nou

Obras en el Camp Nou este mes de junio, en Barcelona. /
L’Ajuntament de Barcelona autoritzarà que les obres del Camp Nou es reprenguin els dissabtes durant el mes vinent, si bé amb la condició que es treballi en caps de setmana alterns, deixant-ne un de descans entremig. A més, l’horari es retalla respecte al que es concedia fins fa unes setmanes i no habilita que els treballs s’estenguin fins a la nit, com passa de dilluns a divendres. El districte de les Corts es va tornar a reunir ahir amb membres de la directiva del Barça i de les associacions veïnals pròximes a l’estadi. Fa dues setmanes, el consistori va decidir no prolongar l’horari dels treballs fins a la mitjanit després de les queixes per soroll nocturn que residents de la zona van expressar.
Després d’aquella trobada, el govern municipal va supeditar tornar a autoritzar el club perquè les tasques de reconstrucció s’emprenguin també els dissabtes al fet que cessessin les molèsties denunciades pels veïns. També es va exigir que les tasques se cenyissin al nou horari marcat. És a dir, que la jornada laboral de dilluns a divendres finalitzés a les 22.00 hores, amb l’obligació de limitar-se a tasques silencioses i sense maquinària pesada a partir de les 20.00 hores.
Consens veïnal
Notícies relacionadesEl districte assegura que "s’ha comprovat que s’han complert les condicions de treball" dictades al Barça "respecte als horaris i el soroll". Així, assenyala que s’ha acordat amb els representants veïnals que les tasques es puguin reprendre els dissabtes.
Arran del malestar que els residents van manifestar en la trobada de principis de mes, l’ajuntament no va donar llicència perquè les obres del recinte blaugrana prosseguissin els dissabtes 9 i 16 de juny. Ara sí que obre la mà perquè els dissabtes 29 de juny i 13 de juliol siguin laborables. En els dos casos, la jornada haurà d’ajustar-se a un "horari extraordinari" de les 10 a 20 hores.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Guerra a Ucraïna Trump es limita a amenaçar Rússia amb aranzels mentre rearma Ucraïna
- Comissió Bilateral Estat-Generalitat ERC veu insuficient el nou finançament: "La música sona bé, però les concrecions són mínimes"
- Finançament autonòmic Andalusia esclata contra l’acord de finançament amb Catalunya i el Govern li ofereix acollir-se al mateix model
- Successos La investigació de l’incendi de Paüls apunta a l’acció humana com a causa: negligència o provocat
- Estudi científic ¿Per què algunes persones necessiten posposar més vegades el despertador? La ciència té una resposta (i afecta més les dones)