L’Estadi Olímpic acull un ‘hub’ de ‘start-ups’ d’innovació

The Venue combina aportacions per trobar solucions a problemes de mobilitat, sostenibilitat i incorporació de noves tecnologies.

L’Estadi Olímpic acull un ‘hub’ de ‘start-ups’ d’innovació

toni sust

2
Es llegeix en minuts
Toni Sust
Toni Sust

Periodista

ver +

L’Estadi Olímpic, on la iniciativa té la seva seu, va ser ahir escenari de la presentació de The Venue, un ecosistema d’empreses innovadores de música, esports i grans esdeveniments que inicia la seva etapa sota l’impuls de l’empresa de l’ajuntament Barcelona de Serveis Municipals (BSM) en col·laboració amb Barcelona Activa i l’Institut Barcelona Esports (IBE). L’ecosistema pren com a base els 170 esdeveniments que van tenir lloc el 2023 a l’Anella Olímpica, perquè la seva tasca, segons va explicar Emilio Risques, un dels seus fundadors, és aquesta: "Trobar respostes a reptes reals". Reptes vinculats amb grans esdeveniments. I va citar com a exemples la sostenibilitat, la mobilitat, la salut, la gestió de l’aigua, però la idea és afrontar situacions de més àmbits.

Centre de serveis

"Amb 170 esdeveniments i dos milions d’assistents aquest és el lloc idoni", va dir Risques sobre l’entorn de l’Estadi Olímpic. Quant a la necessitat que hi hagi col·laboració amb una multitud d’empreses, va precisar que la voluntat és ser un centre de serveis: "Ajuntar peces d’un puzle per innovar". "Les necessitats ens aniran portant cap a on hàgim d’anar", va afegir, remarcant que la idea és combinar el que puguin aportar diferents instàncies: "No hi ha una start-up que aporti totes les solucions".

Carme Lanuza, directora de l’Anella Olímpica, va recordar que The Venue és un projecte que des de febrer escalfa motors. "Amb el seu impuls, reforcem des de BSM el paper que l’Anella Olímpica vol jugar com a plataforma d’innovació en l’àmbit de la música, l’esport i els esdeveniments". I això amb la intenció de posicionar Barcelona com a "seu de grans esdeveniments i espectacles".

"L’objectiu principal és que aquest ecosistema sigui internacional, no local. Comptem amb partners que ho permetran", va assenyalar Risques. La presentació de The Venue va constar d’una jornada que va reunir un centenar d’empreses i entitats amb l’objectiu de definir projectes col·laboratius per resoldre reptes vinculats amb els àmbits citats.

Suport d’altres firmes

El centre d’innovació arrenca amb 10 corporacions, entitats i start-ups residents. Són les següents: A-Champs; AFYDAD (Associació de Fabricants i Distribuïdors d’Articles Esportius); BMTH (Barcelona Music Tech Hub); BSH (Barcelona Sports Hub); Sportmas; Talent Passport; Toda & Nel·lo; TPC Matchpoint; TUWA i WeVolv.

Notícies relacionades

La iniciativa compta amb el suport d’altres firmes, com Live Nation, referent de la indústria musical, que, en col·laboració amb BSM, ajudarà a fer proves per provar aquestes solucions per a problemes dels grans esdeveniments sobre els quals s’ha construït l’ecosistema que ara neix.

The Venue Barcelona compta com a seu amb un espai de 1.100 metres quadrats a la façana sud de l’Estadi Olímpic Lluís Companys, amb un total de 14 mòduls de treball i 400 metres quadrats d’exterior per a activitats a l’aire lliure. BSM ha invertit un total de 2,8 milions d’euros en l’adequació de la seu.