CORNELLÀ
Els comerços del Llobregat Centre perdonen 1,3 milions de deute
Més d’un any després del seu forrellat comercial, el futur de l’extint Llobregat Centre de Cornellà de Llobregat continua sent una incògnita. Malgrat això, sí que sembla arribar al seu desenllaç la intricada pugna econòmica entre propietaris que l’històric centre comercial va deixar en herència després de 30 anys dempeus a la ciutat catalana de 90.000 habitants.
El punt final de la confrontació entre els petits comerciants que aglutinaven el 10% de la propietat i el propietari majoritari, l’enigmàtic fons d’inversió immobiliària Comercial Inversora Cornellà Sud SL (CICS), es desprèn del recent acord transaccional entre les dues parts, al qual ha accedit EL PERIÓDICO. En aquest, els comerços renuncien a la demanda judicial que havien exercit contra CICS pel seu deute econòmic, que a data de novembre del 2023 arribava ja als 3,1 milions d’euros. També CICS renuncia a una demanda que havia interposat contra la comunitat de propietaris del centre comercial.
Notícies relacionadesSí que reconeix formalment CICS en el contracte subscrit un deute exigible d’1,8 milions (1,3 de la reclamació judicial més gairebé mig milió de posteriors quotes impagades), que no contempla interessos de demora i que abonarà als comerços en dos terminis (31 de gener i 31 de juliol del 2024). D’aquesta manera, l’import que perdonen els propietaris minoritaris sobre el deute total existent a càrrec de CICS és d’1,3 milions d’euros, als quals renuncien al desistir per escrit de la reclamació judicial que havien formalitzat.
A més de cobrar una part del deute, la contrapartida a la renúncia econòmica consta en un altre document, també consultat per aquest diari, en el qual CICS exerceix una oferta de compra dels locals dels comerciants minoritaris. En aquesta, CICS planteja quatre possibles preus de compra en funció de quan s’executi l’opció.
- Gastronomia Joan Roca, un dels millors xefs del món, revela els tres millors restaurants de Catalunya
- Informe del comitè científic La investigació del ministeri sobre l’origen de la pesta porcina a Catalunya torna a obrir la porta a la hipòtesi de l’entrepà
- Vaga Els sindicats ferroviaris desconvoquen la vaga a partir de demà després d’arribar a un acord amb Transports
- Eleccions a Aragó El PSOE no fa cap autocrítica després de la seva patacada a l’Aragó i consagra Pilar Alegría com a líder regional
- Jocs Olímpics Milà-Cortina 2026 Bernat Sellés, esquí de fons: «Les pistes de la Cerdanya han sigut el pati de casa meva»
