PROTESTA
Veïns del parc Joan Miró demanen replantejar el projecte de l’L8

La Plataforma Salvem el Parc Joan Miró ha demanat una reunió urgent amb la consellera de Territori, Ester Capella, i la primera tinenta d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Laia Bonet, per evitar que les obres de prolongació de la línia 8 dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) afectin aquest parc, ja que està previst que exerceixi de zona logística a partir d’aquest estiu, durant dos anys i mig. La plataforma va remarcar ahir en un comunicat que aquest és l’únic gran parc de l’Eixample barceloní i demana a les administracions que hi busquin alternatives.
En els últims mesos, el veïnat ha mostrat en diverses ocasions el seu rebuig de les afectacions del parc per les obres de l’L8. Per això, Territori va anunciar que reduirà un 40% la superfície ocupada. Però continua sense satisfer els veïns.
A més de la petició de reunió, en el seu comunicat la plataforma també va anunciar "accions reivindicatives per evitar que les obres afectin el parc i es consideri l’alternativa de l’espai de la Fira" per ubicar-hi la zona logística, pròxima al parc i "sense ús".
La plataforma exigeix que "les autoritats es replantegin la seva decisió ara que encara hi són a temps, fent el que el conjunt de les entitats i una gran part de la població consideren la decisió més assenyada".
En aquest sentit, posa en valor que en una consulta que ha fet a més de 550 persones, "només un 1% del veïnat consultat considera satisfactòria la proposta de les administracions, mentre que un 89% demana buscar-hi alternatives, preferiblement a l’espai de la Fira", asseguren.
La plataforma rebutja els arguments de l’administració per mantenir les obres al parc, que, entre altres coses, comporta talar-ne 118 arbres i ocupar-ne la major part perquè, a més, té impacte en els equipaments pròxims: una escola, un institut i una biblioteca.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"