L’entrenador va ocultar la condemna

J. C. O. C., investigat per abusos sexuals, va ocultar que havia sigut condemnat per tinença de pornografia infantil l’any 2020. El sospitós va entrenar alevins i benjamins fins al Nadal del 2022 al Club de Futbol Sistrells, a Badalona.

L’entrenador va ocultar la condemna

MIREIA ARSO

3
Es llegeix en minuts
Gerardo Santos
Gerardo Santos

Ubicada/t a Badalona, Santa Coloma, Mataró, Martorell, Esplugues i Vilanova i la Geltrú

ver +
J. G. Albalat
J. G. Albalat

Redactor

Especialista en judicials

Ubicada/t a Barcelona

ver +

L’entrenador de futbol d’alevins i benjamins investigat per agressió sexual a menors J. C. O. C. va ser en un club de Badalona després de la seva expulsió del Barcino de Barcelona, on hi hauria almenys dues víctimes més segons ha pogut saber EL PERIÓDICO. En dues etapes va estar a càrrec d’equips del Club de Futbol Sistrells, malgrat que aquest coneixia el precedent a la capital catalana. Va entrenar menors d’edat entre el 2015 i el 2020, any en què va ser condemnat per tinença de pornografia infantil. Mesos després va tornar al club com a ajudant, fins al Nadal del 2022, període durant el qual ja tenia en vigor una inhabilitació de tres anys i tres mesos per a tota professió o ofici, retribuït o no, que comportés un contacte regular i directe amb menors d’edat.

J. C. O. C. va formar part de la plantila del CF Sistrells a partir del 2015, ―poc després de ser acomiadat del club Barcino,― i la vinculació es va prolongar uns cinc anys, segons han informat a aquest mitjà fonts del CF Sistrells. La seva sortida conflictiva de l’equip barceloní no era cap secret: "L’anterior club es va posar en contacte amb nosaltres per avisar-nos de la situació que havien tingut amb J. C. O. C. i ens van recomanar que no el fitxéssim. Nosaltres els vam preguntar si des del club l’havien denunciat, i ens van dir que no".

Així, inicialment el fitxatge de l’entrenador pel CF Sistrells va quedar en pausa, fins que més tard, i segons justifiquen aquestes mateixes fonts, "l’anterior club ens va dir que al final la cosa havia quedat en res, que tot havia sigut una tonteria". J.C.O.C. va acabar fitxant per l’equip badaloní: "Ens va dir que al Barcino es volien venjar d’ell per alguna cosa", expliquen al CF Sistrells, que assegura que durant aquesta primera etapa l’investigat va presentar degudament el certificat de Delictes de Naturalesa Sexual. Sense denúncies encara, al certificat no hi constava cap antecedent.

Una vegada es publica el 2020 la sentència ferma que condemna J. C. O. C. per tinença de pornografia infantil, l’entrenador deixa el CF Sistrells amb excuses. Segons el club, va al·legar "incompatibilitats d’horari amb la seva feina principal". Una vegada resoltes aquestes suposades incompatibilitats, l’entrenador investigat va tornar al CF Sistrells, encara que en aquesta ocasió com a ajudant d’un altre entrenador: "El seu lloc no estava federat, no estava contractat, no cobrava. Per aquest motiu, en aquesta segona etapa, no va presentar el certificat de menors", es justifiquen a l’equip de Badalona. En cas que s’hagués exigit, hauria aflorat la inhabilitació.

Així, la cronologia avança fins al Nadal del 2022, quan surgeix el primer senyal d’alarma en el context d’un campus nadalenc del Sistrells. Portaveus del club expliquen que un nen va denunciar que l’entrenador li havia realitzat tocaments mentre jugaven en el vestidor: "J. C. O. C. em va trucar per telèfon i em va explicar que un nen l’acusava d’haver-lo tocat, jo li vaig contestar que se n’anés, que no el volia veure mai més; i encara no el vull veure, em fa fàstic". "En aquell moment, el vam apartar de tota activitat del club –afegeixen–, però en realitat ningú de l’equip acaba de tenir del tot clar què va passar".

Protocol de prevenció

Notícies relacionades

A partir d’aquí, amb l’entrenador ja desvinculat del club, les fonts consultades asseguren que van parlar amb la família de la víctima: "Els vam preguntar si volien denunciar-lo, i ens van dir que no. Si ara han decidit denunciar, ho desconeixem". El nen va continuar jugant al club fins al final de la temporada, el juny. Actualment forma part de la plantilla d’un altre equip de la ciutat de Badalona.

No obstant, aquest no seria l’únic cas d’abusos infantils comesos per l’entrenador a Badalona. Segons ha pogut saber aquest mitjà, actualment pesen sobre J. C. O. C. dues denúncies per abusos a menors produïdes en l’entorn del CF Sistrells. Al Barcino hi hauria quatre víctimes sota investigació. El club barceloní va procurar aclarir l’abast dels abusos i va desenvolupar un protocol de prevenció que està avui vigent.