Nyap al nou carril bici de la Gran Via per una sortida d’emergència

Jordi Otix

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Ciclistes barcelonins han assistit amb perplexitat al «nyap» que, segons la seva opinió, suposa una brusca desviació al nou carril bici que Barcelona ha estrenat a la Gran Via de les Corts Catalanes.

A l’altura del número 165 d’aquesta artèria de la ciutat, davant el recinte industrial de Can Batlló, el flamant carril fa un sobtat gir per obligar els usuaris de bicicletes i patinets a pujar a la vorera i, seguidament, descendir de nou a la calçada. Una solució que busca esquivar una sortida d’emergència del túnel de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) situada a la calçada, just en ple carril. Aquest punt es troba just entre les estacions Magòria-La Campana i Ciutat de la Justícia.

Modificació del carril bici a l’altura del número 165 de la Gran Via de les Corts Catalanes, a Barcelona /

Jordi Otix

De nit un fanal procura bona il·luminació a la desviació però costa igualment anticipar la presència de ‘new jerseys’ de plàstic i tanques al punt de pujada i el de baixada de la vorera.

Desviació sobre la vorera del carril bici de la Gran Via de Barcelona, de nit /

Jordi Otix

A través d’una publicació a Twitter, un usuari i ciclista barceloní ha carregat contra l’ajuntament preguntant-se com el govern municipal «defensarà» aquesta actuació. Un altre hi respon advertint que un dels pals que senyalitzen la sortida d’emergència ja està tombat, en al·lusió a xocs de vehicles desprevinguts.

Notícies relacionades

Fonts municipals expliquen a EL PERIÓDICO que «s’ha implantat aquesta solució constructiva» per «garantir la seguretat dels usuaris dels FGC, ja que el disseny respecta les condicions requerides per la companyia i el corresponent espai de separació» i alhora «assegura la seguretat dels usuaris del carril bici, i evitar que puguin impactar amb la trapa en cas d’obertura» sobtada.

S’ha de recordar que la sortida d’emergència és prèvia a la planificació del carril bici. Fins ara la trapa rematava una filera de places d’aparcament, que finalitzava en aquest punt en què la calçada incorpora un carril extra de circulació. La competència d’usos en aquest quadrat d’asfalt contrasta amb l’ampla i infrautilitzada vorera que té al costat.