Obres fins al febrer
Barcelona enderroca un emblemàtic mur grafiter per començar la reforma de les Tres Xemeneies del Paral·lel

L’Ajuntament de Barcelona ha començat aquesta setmana les obres amb què remodelarà els jardins de les Tres Xemeneies del Poble-sec, un pas preliminar a la futura reobertura de l’antic complex industrial amb la instal·lació d’oficines i la nova seu del Centre de Coordinació Operativa d’Emergències de Barcelona (Cecor). Com estava previst, aquesta setmana s’ha començat a enderrocar un dels murs ple de grafitis.
La plaça és emblemàtica pels seus murals i del gust dels artistes urbans. El consistori admet que es tracta d’«un espai reconegut per l’art urbà a Barcelona». «Ara s’eliminarà, perquè suposa una barrera visual», assenyala. En qualsevol cas, altres parets que envolten els jardins es continuen deixant com espai per als grafiters. A banda, s’ha enderrocat un escenari de formigó, també situat al mig del parc.

Quiosc enderrocat en la reforma dels jardins de les Tres Xemeneies /
Els enderrocs són els treballs previs per col·locar una pista de bàsquet al mig de l’esplanada. Cobrirà part del terreny ocupat per 16 bancs. També s’habilitarà un circuit que pretén convertir-se en un «gimnàs a l’aire lliure», amb unes taules de tennis taula i unes marques sobre el paviment que convidin a exercitar-se.
Notícies relacionadesRere els canvis hi ha un intent de rentar la cara als jardins de les Tres Xemeneies, punt freqüent de queixes veïnals per ‘botellons’ i soroll. El consistori espera que la reforma s’acabi el febrer del 2024. Costa uns 366.000 euros.
Al seu torn, l’ajuntament recalca que aspira a eliminar barreres arquitectòniques i evitar «zones fosques i poc visibles». «Aquestes actuacions crearan itineraris accessibles a través del jardí com espai estratègic d’articulació entre el Raval, el Paral·lel i el Poble-sec», destaca.
- Cas excepcional Alegria per als conductors a Espanya: no hauran de passar la ITV a partir de 2025 si el seu cotxe està en aquesta llista
- Septuagenaris amb els peus a la sorra
- Tips de les residències d’estudiants a Collblanc
- Grans fortunes treuen a borsa 2.000 milions en actius immobiliaris
- "Ho han deixat cremar tot"
- Indignació Tàrrega, farta del repte viral de defecar a l’aigua: contracta vigilants després del tercer tancament en una setmana
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Vigents des del 2022 La banca confia que les mesures d’alleujament hipotecari per a classes mitjanes decaiguin al novembre
- Altes temperatures Dones grans que es confinen per «no morir» de calor: «Em tanco amb un ventilador, tres ampolles d’aigua... i les telenovel·les turques»
- Entrevista Sandra Ramos, consellera de Festes de Tarragona: "La festa major de Sant Magí ens ajuda a conscienciar sobre la importància de l'aigua"