Fins a principis del 2024

L’electrificació de les estacions retarda l’arribada de la bici compartida metropolitana a l’Hospitalet

La demora deixarà els futurs usuaris sense l’abonament promocional previst només per al 2023

El Bicing metropolità global no serà una realitat, com a mínim, fins al 2030

L’electrificació de les estacions retarda l’arribada de la bici compartida metropolitana a l’Hospitalet

Àngel García

2
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El servei de bicicleta compartida de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) arribarà al seu clímax, a tot estirar, el febrer del 2024 amb la instal·lació de les estacions previstes a l’Hospitalet de Llobregat. L’AMBici es va estrenar el 30 de gener de 2023 i la previsió era que arribés a la segona ciutat més poblada de Catalunya a l’abril, però problemes amb l’electrificació de les parades han retardat tot el procés. Si res ho impedeix, entre finals d’aquest any i principis del que ve ja estaran col·locades la trentena de punts a la ciutat que governa Núria Marín, amb unes 300 bicicletes.

Una estació de l’AMBici /

El Periódico

El sistema, malgrat que el 100% de les bicicletes són elèctriques, no es va instal·lar d’inici amb les estacions electrificades, de manera que poguessin exercir de punt de recàrrega. La idea, en el futur, és que la meitat disposin d’energia per tal que al moure’s la cosa quedés compensada amb les que simplement exerceixen d’aparcament. S’evitaria el que ara passa molt sovint: al matí n’hi ha moltes al 100% de bateria, però a mesura que avança el dia cada vegada hi ha menys màquines disponibles perquè els usuaris ja les han espremut i no s’han pogut carregar.

A la recerca de l’eficiència

La càrrega es realitza ara als tallers, de manera que les bicis es retiren amb furgonetes i es tornen a les parades una vegada tornen a tenir les bateries alimentades. Amb les estacions recàrrega, com ja passa amb el Bicing de Barcelona, el sistema serà sens dubte molt més eficient. Segons fonts de l’AMB, els problemes amb Endesa a l’hora de fer arribar l’electricitat a les terminals ha sigut la causa principal del retard en el desplegament de la bicicleta compartida metropolitana.

Un usuari del Bicing pedalant aquest agost a Barcelona /

Ángel García Martos

En tan sols nou mesos de vida, l’AMBici ja ha arribat al milió de viatges i els 20.000 usuaris, i dels 15 municipis previstos només falta arribar a l’Hospitalet i Sant Adrià de Besòs. Així doncs, i si el servei no vol morir d’èxit, urgeix resoldre el tema de l’alimentació.

Notícies relacionades

L’arribada de l’AMBici a l’Hospitalet inclou tres estacions d’intercanvi amb el Bicing. Sumat a la de Zona Universitària i tres més al Besòs, la capital catalana, que no disposa ni disposarà d’AMBici fins com a mínim el 2030, comptarà set parades en què l’usuari podrà saltar, amb un mateix abonament, d’una marca l’altra, d’un operador privat, que explota una llicència pública a un operador 100% públic ja que la bici metropolitana la gestiona Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).

Els nous usuaris de l’Hospitalet i Sant Adrià de Besòs no podran beneficiar-se de l’abonament promocional previst només per al primer any. La tarifa de llançament de 25 euros anuals permet utilitzar de manera gratuïta la bici durant els primers 30 minuts. A partir d’aquell moment són 0,50 euros cada mitja hora. A partir del 2024, l’abonament passa a ser de 40 euros a l’any amb 0,15 euros els primers 30 minuts i mig euro cada mitja hora.