Ple municipal
Collboni canvia de posició i acceptarà negociar alhora sobre pressupostos i govern
El PSC rebutja l’exigència de Colau de pactar el govern alhora que els pressupostos
Trias i Colau apressen Collboni a escollir soci: «Vostè és alcalde per accident»
Collboni no aconsegueix el suport necessari per salvar el seu pacte de terrasses: l’oposició tomba les ordenances municipals
La primera derrota de Collboni: retira els pressupostos per evitar que siguin rebutjats per l’oposició

Les derrotes que l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni ja ha patit en dos fronts rellevants, el dels pressupostos, que va haver de retirar de l’ordre del dia de la comissió d’Economia, i el de les ordenances, rebutjades per l’oposició en el ple municipal d’aquest divendres, l’han decidit a canviar de pantalla i enfocar d’una forma diferent les seves negociacions amb els altres grups.
Fins ara, Collboni havia deixat clares les seves condicions: primer, parlar de pressupost, i un cop aprovat aquest entrar en el debat de quin grup i en quines condicions es converteix en el seu soci per a la resta del mandat. Els dos candidats a ser-ho, Junts per Barcelona i Barcelona en Comú, van advertir que volien parlar alhora dels comptes i del pacte de govern. L’alcalde ho va rebutjar diverses vegades. ERC es compta sempre en la hipòtesi d’un acord d’esquerres, així ho fan els Comuns i així ho fa el mateix alcalde, que sol remarcar que prefereix aquesta fórmula que un acord amb Junts.
El debat pressupostari
Aquest divendres, Collboni ha canviat de posició. En un punt en què s’ha abordat la negociació sobre els pressupostos per a l’any vinent, ha declarat: «Nosaltres continuarem parlant intensament, especialment amb els grups que han mostrat la seva predisposició a tancar un acord de govern o un acord pressupostari o un acord de govern i un acord pressupostari, i intentarem pal·liar l’efecte negatiu que producte d’aquesta votació s’infringeix a les famílies i els autònoms que estan en la restauració».
Notícies relacionadesL’alcalde es referia a la votació de l’ordenança de terrasses, perduda pel govern. Collboni ha donat per fet que aquesta derrota no s’ha degut a la naturalesa de les ordenances, «eren raonables», ha dit, sinó a la conjuntura política i que es barregen el debat pressupostari i el de la governabilitat. També ha admès que el pressupost que s’aprovi marcarà el mandat.
Converses diferents
En definitiva, el govern del PSC constata que els seus interlocutors no avançaran en la negociació pressupostària si no ho fan també en la de govern, per la qual cosa s’entén que ben aviat canviarà el to de les converses i s’abordarà a més curt termini qui acaba convertint-se en el soci de govern: els de Xavier Trias o els d’Ada Colau. I després, caldrà veure què fan els d’Ernest Maragall, en plena ressaca de la divisió exhibida en les eleccions de la federació republicana a la ciutat.
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Els comicis del 2027 Junts aposta per prohibir als okupes l’empadronament
- Medicina La cirurgia plàstica arrasa entre els aspirants MIR
- Sentència judicial Condemnat un pare per agredir un home que havia tocat el seu fill en una piscina de Lleida
- Elecció al Vaticà L'estatunidenc Robert Francis Prevost esdevé el 267è Papa sota el nom de Lleó XIV
- Míchel, hospitalitzat d'urgència per un problema de salut
- Enginyeria genètica Els creadors dels llops gegants de Joc de Trons afirmen que són a prop de «tornar a la vida» els tigres de Tasmània
- Habemus Papam Qui és el nou Papa? Així és Robert Francis Prevost, elegit nou Pontífex Lleó XIV
- ENERGIA La Moncloa s’obre a retardar el tancament de les nuclears però sense carregar el rebut de la llum de 1.300 milions que ara paguen les elèctriques
- TROBADA MULTISECTORIAL Sant Isidre mostra l’essència del Solsonès