Tornada al centre de la ciutat
Barcelona encendrà els llums de Nadal al passeig de Gràcia

Barcelona encendrà els llums de Nadal des del centre de la ciutat i no des d’un eix comercial de barri, tònica habitual en l’etapa d’Ada Colau. El nou govern de Jaume Collboni ha apostat per ubicar l’acte oficial d’inici de la campanya nadalenca al passeig de Gràcia. La data sí que es manté: el 23 de novembre, vigília del Black Friday 2023.
Segons han explicat a EL PERIÓDICO fonts coneixedores, l’estrena del Nadal a la capital torna a l’artèria modernista en motiu del 200è aniversari de la via. L’última vegada que va protagonitzar aquest acte va ser el 2014, durant el mandat de Xavier Trias: l’encesa de tota la il·luminació de Barcelona es va activar simbòlicament des dels Jardinets de Gràcia per celebrar les obres de millora fetes aquell any.
Notícies relacionadesEl 2022 l’activitat va tenir lloc a la plaça Major de Nou Barris, reprenent l’estratègia descentralitadora prèvia a la pandèmia, quan l’acte havia ‘visitat’ Can Fabra (2019), la rambla de Guipúscoa (2018), el Paral·lel (2016) o el passeig de Maragall (2015). En les dues campanyes marcades per la covid 19 l’acte es va fer al Born (2020) i la plaça de Catalunya (2021) i després dels atemptats del 2017 es va fer a la Rambla.

Acte d’encesa de llums de Nadal 2022 a Nou Barris /
Sense Shopping Night a la vista
La pandèmia va posar fi a la Shopping Night, que celebrava el passeig de Gràcia cada desembre com a avantsala de les festes. Tot i que, de fet, la rigidesa normativa ja l’havia minat abans. Aquest 2023 tampoc tornarà i l’associació de comerciants no preveu recuperar l’esdeveniment a curt termini. «Les ordenances restringeixen tant el que poden fer patrocinadors i botigues, com posar música, vendre al carrer o instal·lar-hi carpes, que és gairebé impossible finançar-la», lamenta Sans. Així, confia que la mateixa campanya municipal animi el carrer durant la campanya de compres: «Esperem que els espectacles nadalencs que munta l’ajuntament a tota la ciutat també es deixin veure pel passeig».
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- ACTUALITAT BLAUGRANA Més futbol gratis des del balcó: el Barça-Getafe, també al Johan Cruyff
- Negociació en marxa El Govern admet el xoc amb Hisenda pel finançament i defensa que Catalunya ha de recaptar el 100% de l’IRPF
- Judici a l’Audiència de Barcelona La ‘manada de Castelldefels’ reconeix la violació de tres noies i aconsegueixen una important rebaixa de la condemna
- EUROVISIÓ RTVE aprova retirar Espanya d’Eurovisió si hi participa Israel
- Cambra catalana Wagensberg renuncia a l’acta de diputat d’ERC al Parlament