Tensió al volant
Els taxistes que estafen turistes indignen el sector i l’oci nocturn: 50 euros (o més) la carrera
Els professionals es rebel·len contra la pràctica il·legal que es dispara de nit, en festivals i entorns de discoteques
L’era Collboni desinfla el tancament de les discoteques del Front Marítim
Competència imposa una sanció de 123.000 euros a Élite Taxi per boicotejar Uber a Barcelona
Operació candau: Élite Taxi amenaça de tancar els accessos a Barcelona per la multa de Competència
La sortida d’algun dels clubs nocturns del Front Marítim es converteix en un moment crític per a molts noctàmbuls barcelonins. No és que no hi hagi taxis. De vegades fins i tot n’hi ha una fila esperant, però si qui el demana és local, alguns responen que estan «esperant algú» o passen de llarg. I si és un turista, és comú que li demanin un preu tancat de 50 o fins i tot 100 euros (segons el nombre de viatgers) per arribar a l’hotel. Els festivals i esdeveniments que està enllaçant Barcelona (Primavera Sound, Sónar, Brunch Electronik, Circuit...) han propiciat aquesta mena d’estafes que s’acarnissen amb els turistes que ignoren el funcionament del taxi a la ciutat i l’obligatorietat d’activar el taxímetre. La tensió que produeix aquesta pràctica irregular, que enfosqueix la professionalitat del sector, va portar fa un parell de nits un grup de taxistes a ruixar amb els extintors un vehicle que va fer un d’aquests cobraments indeguts al Fòrum.
Aquesta situació, que en l’oci nocturn del litoral es combat amb un control especial per part de la vigilància privada dels locals, per evitar l’estafa i foragitar els que ho intenten, s’ha repetit en els últims dies en punts de molt moviment i alta presència de turisme. Com el Brunch Electronik que s’està celebrant al parc del Fòrum, on es va produir l’incident de divendres que aquest diumenge ha avançat betevé. Amb els turistes ja al cotxe, els taxistes s’hi van acostar amb extintors i van ruixar el presumpte estafador, mentre li deien «lladre», per a esglai dels guiris.
Fa mesos que el sindicat Élite Taxi alerta d’aquest fenomen de les carreres inflades i els preus tancats, del tot il·legals. En un comunicat a Twitter, opinen que és una «vergonya que estiguin utilitzant un emblema de la ciutat de Barcelona per estafar i robar la gent que té una necessitat». «Ja no sabem què fer, sentim impotència», afegeixen. Reclamen «modificar la llei del taxi i que s’apliqui el mateix criteri que als VTCs i s’immobilitzi el taxi quan se’ls agafi portant a terme aquesta mena de males pràctiques i hagin de pagar 4.001 € si volen recuperar el vehicle».
⚠️ Por aclarar:
— Élite Taxi Barcelona (@Elite_TaxiBcn) August 13, 2023
1️⃣ Cuando sale Élite Barcelona siempre lo hace dentro del marco legal y vamos de manera informativa y identificados con chalecos.
2️⃣ Llevamos meses avisando que es una vergüenza que estén utilizando un emblema de la ciudad de Barcelona para estafar y robar a la…
El líder, Tito Álvarez, assegura a aquest diari que ells no són al darrere de l’acció de divendres, però recolzen que el sector s’hi mobilitzi en contra. De fet, afirma que els professionals d’Élite s’estan «organitzant en grups» per sortir pròximament en patrulles de control, detectar els infractors i alertar la Guàrdia Urbana. «Ho farem amb armilles i ben visibles, com sempre». Creuen que l’acció d’alguns taxistes sense ètica perjudica la imatge professional del col·lectiu.
Pràctica irregular i «confabulada»
Notícies relacionadesEls últims dies, tant el Brunch com el Circuit (que atrau unes 70.000 persones del col·lectiu LGTBI+ en la seva marató de festes) han sigut carn de canó per a les estafes. Aprofitant el desconeixement del públic estranger, alguns taxistes demanaven entre 50 i 100 euros per cobrir el trajecte del Fòrum o el club Go Beach (al litoral de Sant Adrià) fins al centre de Barcelona, i de 200 per anar a Sitges.
La part més greu, assenyalen fonts de l’organització, és que alguns funcionin de manera «confabulada», perquè al negar-se uns viatgers a agafar un taxi sense que els encenguessin el taxímetre, i ser reprès el conductor, aquest va avisar altres col·legues, i se’n van retirar uns 15 de la zona, de manera que van deixar desatès el transport des d’un d’aquests freqüentats punts. «S’ha de controlar el tema i ordenar el servei perquè no abusin del turista», insisteixen els afectats, cansats d’atendre les queixes de la clientela.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.