De 30 a 100 empleats

Collboni triplicarà els inspectors per controlar la neteja dels carrers a Barcelona

El govern municipal adverteix les concessionàries que passarà de 600 a 1.800 controls setmanals i que imposarà sancions si incompleixen el contracte

La neteja a Barcelona: preocupació rècord malgrat una inversió històrica

Retard en la contracta de neteja de Barcelona

Collboni triplicarà els inspectors per controlar la neteja dels carrers a Barcelona

JORDI OTIX

2
Es llegeix en minuts
Jordi Ribalaygue
Jordi Ribalaygue

Periodista

Especialista en Barcelona i àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La impressió que la brutícia llasta els carrers de Barcelona és un dels problemes que sobresurt en la llista de preocupacions dels baròmetres d’opinió. L’alcalde Jaume Collboni s’ha fet acompanyar per dos dels seus tinents d’alcalde, Laia Bonet i Albert Batlle, per avisar aquest dimarts les quatre empreses concessionàries encarregades de la neteja i la recollida d’escombraries a la ciutat (FCC, Urbaser, Valoriza i CLD) que l’ajuntament triplicarà els inspectors encarregats de supervisar l’estat de la via pública i comprovar si les empreses se cenyeixen a les condicions del contracte, vigent des que es va començar a desplegar el març del 2022. «L’incompliment tindrà traducció en termes de sanció, no pot ser de cap altra forma», ha advertit Bonet.

La primera tinenta d’alcalde ha concretat que, fins ara, «s’han fet unes 600 inspeccions setmanals» i que el nou govern monocolor del PSC pretén arribar a les 1.800. Bonet ha indicat que l’augment dels controls es farà «gradualment», però ha assegurat que començaran a incrementar-se immediatament. El consistori destina ara una trentena d’empleats a examinar el servei prestat per les companyies. La intenció és que passin a ser un centenar. 

Bonet ha comentat que en la reunió no s’ha abordat quins són els punts negres que requereixen més higiene, ni si es requereix incrementar o ressituar contenidors. Tampoc s’ha abordat el futur del sistema de recollida porta a porta, que Collboni va plantejar revisar en campanya electoral. 

Aspirar a l’«excel·lència»

Bonet ha emfatitzat que, més que precisar eventuals fallades o millores en la neteja de l’espai públic, l’alcalde ha traslladat la «màxima exigència» a les empreses per aspirar a l’«excel·lència» en la neteja de la capital i revertir la nota deficient que les enquestes solen atorgar. «És una prioritat màxima. Necessitem la màxima cura i que la percepció canviï», ha remarcat la tinenta d’alcalde, que ha recalcat que el desplegament de la nova contracta ja «s’ha acabat». Es va introduir en dues fases: va començar el març del 2022 als districtes de Ciutat Vella, Eixample, Gràcia, Sant Andreu i Sant Martí, i es va completar el setembre de l’any passat a Sarrià-Sant Gervasi, les Corts, Sants-Montjuïc, Horta-Guinardó i Nou Barris.

Notícies relacionades

«En fase d’implementació, hi ha més flexibilitat, perquè no han arribat tots els recursos, però ja ens trobem en la consolidació del servei. Necessitem tensar molt més el compliment de les obligacions», ha esgrimit Bonet. La tinenta d’alcalde ha reconegut que l’anterior govern –en què els Comuns gestionaven la cartera de neteja viària– es van imposar algunes sancions. 

En qualsevol cas, Bonet ha admès que encara queden vehicles adquirits en la nova contracta pendents d’arribar a Barcelona, per la qual cosa encara es fa servir maquinària envellida de l’anterior contracta per cobrir la necessitat. La regidora ha afirmat que les companyies han mostrat «compromís» a assumir les demandes de l’executiu.