Aragonès li retreu a Collboni «un acord fet a Madrid» per donar-li l’alcaldia: «Barcelona s’ha de decidir a Barcelona»
El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha recriminat al nou alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, que sobre la seva investidura es projecta l’ombra d’un acord d’àmbit d’Estat fet a Madrid entre dos grans partits».
«Catalunya s’ha de decidir des de Catalunya i Barcelona s’ha de decidir des de Barcelona», ha criticat Aragonès durant la recepció de la nova corporació municipal al Palau de la Generalitat. El president es va referir així a un possible pacte entre els socialistes i el PP perquè els regidors populars facilitessin l’alcaldia del PSC, com va acabar passant. Per la seva banda, durant la recepció Collboni es va mostrar «convençut» que l’ajuntament i el Govern podran «travar complicitats per estar a l’altura dels reptes».
Durant la recepció institucional Aragonès va retreure a Collboni que hagi aconseguit ser alcalde a contrarellotge amb el suport dels Comuns i el PP. En aquesta línia, i més enllà de recriminar-li un pacte a Madrid entre el PSOE i el PP, va advertir que va ser investit per partits «amb models de ciutat, de país i de societat totalment oposats» i per raons «oposades i contradictòries» .
De tota manera, Aragonès ha expressat la «plena voluntat de treball compartit, corresponsabilitat i lleialtat institucional pel benestar, el progrés i la llibertat».
Collboni allarga la mà
Per la seva banda, el nou alcalde ha defensat la «col·laboració» entre les dues administracions i ha garantit que exercirà «amb generositat, corresponsabilitat i pel bé de l’interès general de la ciutadania». A més, va insistir que és necessari potenciar el treball conjunt entre institucions i «intensificar-lo pel bé del diàleg, la convivència i la col·laboració institucional».
Collboni ha fixat com a reptes el canvi climàtic en les desigualtats econòmiques i ha defensat els serveis públics.
Aragonès i Collboni han fet aquestes declaracions des del Pati dels Tarongers de la Generalitat, on el president ha rebut la nova corporació municipal.
Els nous regidors han arribat a Palau després de la tradicional passejada per la plaça Sant Jaume, que han travessat des de l’ajuntament sense cap incident i enmig d’aplaudiments.
«Cap espai» a l’extrema dreta
Notícies relacionadesEls regidors de Vox no hi han assistit perquè no els han convidat. Durant la seva intervenció Aragonàs s’ha referit a «l’amenaça de l’onada reaccionària i de la ultradreta» i ha remarcat que no es pot deixar «cap espai» a qui lluita «contra el progrés, el benestar i els drets i llibertats». «Ni per activa ni per passiva es pot deixar espai a la ultradreta; no poden passar i no han de passar», ha acabat dient.
Aragonès ha fet aquestes declaracions el mateix dia que a Ripoll s’ha investit la dirigent del partit d’extrema dreta Aliança Catalana, Sílvia Orriols, com a nova alcaldessa. Orriols ha acabat aconseguint l’alcaldia després que Junts no s’hagi volgut sumar al pacte d’esquerres contra Aliança Catalana.
- Vida saludable Luis Enrique (55 anys): «Faig esport en dejú, i després d’entrenar esmorzo només si em ve de gust. He arribat a sopar sis ous… és un dels aliments amb més nutrients»
- Al minut Guerra de l’Iran, en directe: última hora de la situació a l’Orient Mitjà
- León XIV, a Barcelona Illa es reuneix amb el Papa i li agraeix la seva «sensibilitat cap a Catalunya»
- Fallada en el «software» Adif emprendrà accions legals contra Siemens pels talls totals de Rodalies d’aquest dimarts
- Mandat de tres anys Llum Rodríguez es converteix en la primera síndica major de la Sindicatura de Comptes
