Barcelona comença a retirar el monument als caiguts del castell de Montjuïc

L’Ajuntament de Barcelona ha començat a retirar el monument als caiguts del Castell de Montjuïc, ubicat al baluard de Santa Elena, segons ha informat en un comunicat d’aquest dimecres.
El consistori ho ha decidit després d’encarregar un informe jurídic sobre l’adequació de la iniciativa a la Llei de Memòria Democràtica ratificada el 2022. El regidor Jordi Rabassa (BComú) ho va anunciar al març després de presentar una exposició fotogràfica sobre refugis antiaeris a La Model, a preguntes dels periodistes.
Notícies relacionadesTot i que va reconèixer que durant els últims anys aquest conjunt escultòric ha servit «per explicar tota aquella arquitectura i per contextualitzar a les generacions més joves el que era el franquisme», Rabassa va considerar que ha arribat el moment de «treure’l» d’allà.
Ha emmarcat aquestes tasques en la «retirada de símbols franquistes de l’espai públic» que diu que ha impulsat en els últims anys i ha recordat que ha portat a terme intervencions al baluard de Santa Elena des de 1986, quan va retirar la inscripció «‘Caídos por Dios y por España, ¡Presentes!’». Va ser erigit el 1940 pels arquitectes Manuel Baldrich, Joaquim de Ros i Ramis, Josep Soteras i Manuel de Solà-Morales, amb la col·laboració dels escultors Miquel i Llucià Oslé. També va ser una de les últimes obres de la ciutat que va utilitzar pedra de les pedreres de la mateixa muntanya de Montjuïc.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos