El Tast a la Rambla reuneix uns 450.000 visitants en la seva novena edició, aquesta vegada a la plaça de Catalunya

El Tast a la Rambla reuneix uns 450.000 visitants en la seva novena edició, aquesta vegada a la plaça de Catalunya

Mercé Solé

2
Es llegeix en minuts
ACN

El Tast a la Rambla ha finalitzat aquest diumenge la seva novena edició amb uns 450.000 visitants que s’han aproximat a la ubicació provisional de la plaça de Catalunya, consensuada entre l’Ajuntament de Barcelona i els organitzadors per evitar les obres de la Rambla Santa Mónica.

Malgrat les altes temperatures, el públic va disfrutar de l’oferta de 36 restaurants i pastisseries de la ciutat en un espai de gairebé 11.000 metres quadrats. En total, s’han servit unes 152.000 degustacions. El públic va ser majoritàriament local, amb un 48% de públic de Barcelona, un 21% de públic d’altres punts de Catalunya i l’Estat, i un 31% de visitants internacionals.

Malgrat haver tornat al format original de quatre dies –l’edició anterior es va prolongar fins a cinc dies a causa de la coincidència amb la segona Pasqua–, aquest any s’ha arribat a la xifra de 450.000 persones que han visitat la fira, en un horari de 12.00 a 22.00 dijous i diumenge, i de 12.00 a 00.00 divendres i dissabte.

Aquest diumenge a les 17 hores s’ha realitzat un recompte de les tapes més venudes, i en primera posició hi ha els Cavatelli a la Norcina i tòfona negra, del restaurant Cecconi’s, que revalida l’èxit de l’any anterior; seguit de l’Arròs de secret i bolets amb maionesa de kimchi i llima, de Família Nuri, i el Brioix de tàrtar de tonyina marinada, guacamole, maionesa de llimona, chipotle i ceba crispy, del Restaurant Telefèric Barcelona.

Vistiplau al nou emplaçament

Els organitzadors del Tast a la Rambla, Fermín Villar, president d’Amics de la Rambla, i Roser Torras, directora del grup GSR, han destacat que, amb la nova ubicació de la fira, «aquest any s’ha demostrat que la plaça de Catalunya és un espai on es poden realitzar activitats atractives per als barcelonins».

La cita va comptar amb dos espais de ‘Showcooking’, que van acollir demostracions gratuïtes en viu, on van participar 1.001 Sabores de Región de Murcia, Asturias Cocina de Paisaje i Raíz Culinaria Castilla La Mancha, entre d’altres, i tastos a càrrec d’alguns dels col·laboradors de la fira, com Prodeca que, a part de l’espai ‘Catalunya, on el vi és cultura’ per presentar una àmplia oferta de vins i espumosos catalans, ha ofert demostracions de cuina catalana.

Notícies relacionades

També s’han realitzat tallers amb degustacions de cerveses o showcookings portats a terme per restaurants de la ciutat, així com les activitats vinculades al territori convidat, Saborea Lanzarote. Les activitats gratuïtes proposades en l’edició d’aquest any en format ‘showcooking’ han sigut un èxit, ja que han omplert totes les sessions.

Més enllà de consolidar-se com la cita gastronòmica de referència al calendari de la ciutat, Tast a la Rambla també és un espai on es treballa per la inclusió social amb accions com el tast a cegues ofert per l’ONCE, la col·laboració des de fa anys amb el Casal dels Infants o la participació del restaurant La Pau, que té darrere un projecte d’inserció per a persones que han quedat excloses del sistema educatiu. Així mateix, la fira continua apostant un any més per les noves generacions i dona impuls a la formació dins del món de la restauració, de la mà del CETT.

Temes:

La Rambla Fires