La reconstrucció de l’estadi

El calendari de les obres del Camp Nou: sis mesos intensos fins a finals del 2023

2
Es llegeix en minuts
Jordi Ribalaygue
Jordi Ribalaygue

Redactor

Especialista en Barcelona i àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La presència d’obrers, l’arribada de maquinària i el moviment de camions al Camp Nou acrediten que la reconstrucció de la llar del Barça ha començat amb plenitud. La directiva de Joan Laporta pronostica que les obres i el flux de vehicles resultaran intensos sobretot des d’aquest mes i fins a finals d’any. D’aquí que s’acabi 2023, i mentre l’equip de Xavi Hernándezes trasllada a Montjuïc, s’entrecreuaran les tasques de demolició del recinte blaugrana, la instal·lació de murs de contenció, les excavacions i la construcció de soterranis i de la tercera graderia.  

L’inici de les tasques de demolició preludien l’imminent desplegament de les obres en tota la seva magnitud. El Barça assenyala que l’afluència de camions més important tindrà lloc per la combinació dels treballs per enderrocar les velles instal·lacions i els moviments de terra en els pròxims mesos. El calendari que el club ha dissenyat i ha mostrat als veïns de les Corts estableix que les demolicions s’allarguin des d’aquest mes i fins a finals de novembre. Les excavacions s’estenen des d’avançat aquest juny i fins a mitjans de desembre.

La construcció de les noves tribunes s’emprendran aquest estiu. Tant la primera com la segona graderia han d’estar a punt el novembre del 2024, just per al retorn dels partits dels culers. Més marge es concedeix a acabar la tercera graderia: començarà en les pròximes setmanes i s’allargarà durant més de dos anys. En principi, es compta que estigui acabada a finals del 2025. Aleshores quedarà per acabar la coberta i els últims retocs. S’augura que el nou Camp Nou estarà del tot a punt de cara a la temporada 2026-2027.  

El trànsit a Doctor Marañón

Els plans del projecte del Camp Nou i de les línies de metro coincideixen que la via que suportarà més circulació de camions serà l’avinguda del Doctor Marañón. Aquí confluiran els vehicles de les dues obres. 

Part dels tràilers carregaran les restes del coliseu barcelonista i anaria als solars on hi havia el Miniestadi i l’aparcament per als autocars dels aficionats, enganxats al pou d’atac per connectar els circuits desunits de les línies 9 i 10. Als descampats es farà una parada per fer miques el material extret de l'estadi. 

El Barça explica que alguns dels vehicles que participin en les tasques de demolició «aniran a l’antic Miniestadi per recollir les peces de formigó triturades i portar-les fora de Barcelona per reciclar-les». Una part es traslladarà a abocadors i una altra a plantes per recuperar la runa, per tal de reutilitzar-la per erigir les noves instal·lacions amb formigó reciclat. «Altres camions portaran terra i no passaran pel Miniestadi», remarca el club. 

Carril alliberat

Notícies relacionades

Fa anys que part de l’avinguda, que dona sortida a la Diagonal, és més estreta per les tanques, les barreres de formigó i la maquinària que envolta el pou per on s’extreu la terra dels treballs de perforació del metro. La Generalitat espera que un carril d’aparcament s’alliberi cap al 2025, tot i que la zona no es desocuparà completament fins que finalitzi l’extensió del túnel i es construeixi l’estació.

El Barça destinarà personal per regular el trànsit als accessos al Camp Nou, segons la informació facilitada als veïns. També practicarà controls d’eventuals vibracions i contaminació acústica. Entre el març i l’abril, veïns del barri de Sant Ramon es van queixar de tremolors a les seves vivendes, atribuïdes als treballs de l’L9. El Departament de Territori assegura que s’han contingut.