Obres a la ciutat
Els talls a l’L4 de metro i la T4 del tramvia alteren aquest estiu l’accés a les platges de Barcelona
TMB recalca que els treballs són imperatius perquè els raïls arriben al final de la seva vida útil en aquest tram, que té el 67% d’incidències de la línia groga
El Barcelona Bus Turístic tornarà a fer rutes nocturnes aquest estiu
La seguretat de les portes del metro de Barcelona arriba a judici
El tram central de la línia 4 del metro de Barcelona quedarà fora de servei aquest estiu, cosa que afecta algunes parades que connecten amb les platges. Els trens no circularan entre les sis estacions que disten entre Bogatell i Verdaguer a partir del 26 de juny i fins al 31 de juliol. A partir de l’agost, els combois tornaran a fer parada a Ciutadella / Vila Olímpica i Barceloneta, però continuaran sense efectuar el recorregut habitual entre Jaume I i Girona fins al 25 d’agost.
Al seu torn, la línia T4 del tramvia –que uneix Sant Adrià amb la Vila Olímpica– no funcionarà entre el 26 de juny i el 31 d’agost. A part, la T5 i la T6 finalitzaran el recorregut a La Farinera, en comptes de fer-ho a Glòries.
L’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i l’Ajuntament de Barcelona han garantit aquest dijous que el metro continuarà enllaçant amb la costa, si bé han admès que els banyistes hauran de fer més volta per arribar en transport públic a les platges de la ciutat. Han destacat que la parada de Bogatell –a uns 950 metres en línia recta de la platja de Nova Icària– continuarà donant servei al juliol, mentre que la de Ciutadella / Vila Olímpica i Barceloneta –les més properes a les platges del centre– reobriran a l’agost.
Al seu torn, han anunciat que la freqüència habitual a l’estiu –quan el nombre de passatgers en el suburbà decau un 15% al juliol i un 35% a l’agost– es reforçarà entre un 6% i un 12% en les línies 1, 2, 3 i 5. La intenció és que el metro absorbeixi el passatge que no podrà agafar la línia groga de metro ni tampoc la més freqüentada del Trambesòs en plena temporada estiuenca. També s’habilitaran serveis de busos llançadora.
Vibracions i incidències
Els talls a la xarxa de transport públic de la capital es deuen a les obres per substituir la via al llarg de tres quilòmetres de l’L4. La renovació ha de posar fi a les vibracions que es perceben a la superfície en punts del passeig de Gràcia, Consell de Cent i la ronda Sant Pere.
TMB recalca que els treballs són imperatius, perquè els raïls estan arribant al final de la seva vida útil en aquest tram, que concentra el 67% de les incidències de la línia groga. Els treballs costen 16. L’empresa pública planifica reemplaçar les vies de tota l’L4 en els pròxims anys. Té pendent resoldre si la següent fase s’abordarà el 2024 o el 2025.
Notícies relacionadesQuant al tramvia, el projecte per unir els dos circuits inconnexos de la xarxa fa que aquest estiu les vies existents i les noves conflueixin a la plaça de les Glòries. La parada de La Farinera se suprimirà i se’n construirà una de nova a Glòries, davant del museu Disseny Hub, que s’estrenarà al setembre.
TMB estima que uns 65.000 viatgers al dia es veuran afectats per la interrupció del servei al tronc central de l’L4 al juliol. A l’agost, les obres deixaran uns 45.000 passatgers sense opció de circular entre quatre parades de la línia. La companyia afirma que la incidència va ser més gran l’estiu passat, quan es va tallar un tram de la línia 5 que va incloure l’estació de la Sagrera, un dels grans intercanviadors modals de Barcelona. Per la seva banda, l’operador del tramvia, TRAM, calcula que deixarà de prestar 900.000 desplaçaments de la T4 entre el juny i l’agost.
- Informe de l’OCDE Espanya, entre els sis països on els fons de pensions es desinflen
- L’empresa de l’autocar sinistrat va fer fallida i l’amo anava per lliure
-
- Club Entendre + Animals i plantes Molsa, vesc i grèvol: tres plantes protegides per les quals et poden multar
- Elena Manzano: "Cal trencar la premissa que Catalunya dona i Extremadura rep"