Full de ruta electoral
Colau portarà tres vegades Yolanda Díaz durant les dues setmanes de campanya de les municipals a Barcelona
Yolanda Díaz i Ada Colau esperonen una «mobilització dels treballadors» per frenar Xavier Trias
Colau proposa començar a revocar llicències legals de pisos turístics i de botigues de ‘souvenirs’
Ada Colau, alcaldable de Barcelona en Comú, afronta les dues setmanes de campanya electoral amb l’actitud de qui ha governat. L’alcaldessa reivindicarà l’obra feta, potser millor dir iniciada, i defensarà la seva continuïtat. De fet, el seu argument per presentar-se per tercera vegada va ser que la pandèmia va impedir aplicar polítiques rellevants en els terminis previstos, per la qual cosa el missatge és aquest: acabar la tasca iniciada.
Tot i que la campanya, estrictament, comença la nit de dijous a divendres (Colau la iniciarà a La Paloma) ja porta dies d’intensa precampanya. Lògicament, se la veu molt més còmoda que en el seu primer intent, i menys tensa que en el segon. Potser una mica tingui a veure amb la imatge que els mateixos Comuns traslladen que l’alcaldessa resisteix més de l’esperat en els vaticinis electorals.
De Nou Barris al tancament de campanya
Però fa quatre anys no va guanyar, tot i que després va governar. Aquesta vegada, a més d’esgrimir la seva política en mobilitat, la superilla com a estendard, els avenços en l’ampliació del parc de vivenda municipal i mesures de regulació del turisme, entre d’altres, Colau presentarà una bandera que li agrada especialment: Yolanda Díaz.
La vicepresidenta del Govern i líder de Sumar participarà en tres actes en les dues setmanes de campanya de l’alcaldessa: dissabte vinent a Nou Barris; el dissabte 20 de maig, al Mirador del Carmel, i en l’acte de tancament, el divendres 26 de maig, quan faltaran dos dies per a la votació, al parc de Sant Martí.
De fet, Iglesias i Colau ja van donar per iniciada aquesta llarga campanya-precampanya en un acte el passat 22 d’abril. A l’alcaldessa se la veu molt còmoda amb la vicepresidenta.
Belarra, dates per tancar
També s’espera que la secretària general de Podem, Ione Belarra, acudeixi a Barcelona a fer campanya amb Colau, però encara no s’han tancat dates concretes al respecte.
Notícies relacionadesEls principals actes de Colau en les dues setmanes prèvies a les municipals seran els tres actes citats amb Díaz, un acte amb Alberto Garzón i Lilibeth Verstrynge a la plaça de la Marina el diumenge 21 i l’acte central, a la plaça de Catalunya, el dimecres 24.
Dos circuits
Barcelona en Comú tindrà dos circuits de campanya. El primer, el de Colau i els primers candidats de la seva llista. El segon, amb la resta d’integrants de la candidatura. El circuit de Colau es compondrà d’un acte al matí amb propostes de ciutat, i a la tarda hi haurà actes sectorials i visites de l’alcaldessa a barris de la ciutat. Per als matins dels caps de setmana es reserven els actes amb més assistència prevista.
Barcelona Barcelona en Comú Eleccions municipals Ada Colau Ajuntament de Barcelona Yolanda Díaz Pérez
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Trump no beu però té "personalitat d’alcohòlic"
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Consultori de parella Rosa Rabbani, psicòloga: "El criteri per anar o no El criterio para ir o no al dinar de Nadal amb la teva família política és pensar en la teva parella"
- Una nova guerra dels dos grans Florentino i Laporta se les tenen
- LA TEMPORADA BLANC-I-BLAVA Garagarza reapareix a la ciutat esportiva de l’Espanyol després de l’infart
- igualtat de gènere Dones en Joc impulsa el paper de la dona en el món de l’esport
- Un Punter demolidor salva la ratxa en la tercera pròrroga
