Instal·lada al febrer
Barcelona bloqueja la tirolina de Gran Via a la nit després de les queixes per soroll
L’ajuntament inutilitza el mecanisme de l’atracció a partir de les 22.00 hores davant les molèsties pels que es llancen a deshores
Si el remei resulta efectiu, els veïns de la Gran Via, a Barcelona, no haurien de ser despertats més nits pel soroll de les tirolines que l’ajuntament va instal·lar en el tram alliberat al trànsit a l’avinguda. La tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, ha anunciat aquest dimarts que l’ajuntament bloquejarà des d’aquest dimarts l’enorme gronxador que, des d’una mica més d’un mes, ocupa la part tancada als vehicles i que acumula queixes pel terrabastall del mecanisme i els crits dels que, sense ser precisament nens, es llancen per l’atracció sense miraments a deshores, per a molèstia dels residents que miren de dormir.
Així, la tirolina quedarà inutilitzada entre «les 10 de la nit i les vuit del matí per garantir el descans», ha precisat Sanz en la comissió d’Urbanisme davant un prec del grup municipal de Junts. La tinenta d’alcalde ha explicat que es tracta d’una «prova» i es comprovarà si resulta efectiva perquè «no hi hagi soroll».
Notícies relacionadesVeïns de la zona han expressat reiterades queixes per l’empipament que han patit, en especial, a les nits del cap de setmana. Asseguren que algunes persones –sovint èbries, afirma– es llancen pel gronxador per rematar la festa a altes hores de la nit i la matinada. L’Associació de Veïns de Clot - Camp de l’Arpa també va urgir el consistori a buscar una solució, davant el temor que el problema anés a més a mesura que la temperatura a la nit se suavitzi.
Sanz ha descartat retirar les tirolines, com instaven alguns residents al consistori. «Durant el dia, està ple de gent amb nens que jugaran i és la primera tirolina accessible per a moltes famílies amb menors amb mobilitat reduïda que han pogut disfrutar. S’ha convertit en una referència», ha esgrimit la titular d’Urbanisme del bipartit municipal. Sanz ha defensat que l’atracció «ha de ser compatible amb el descans».
- Indústria Quin tipus de vehicle militar podria fabricar Seat a Martorell?
- Festa del 95è aniversari d’ERC Junqueras demana recolzament a partits, empresaris i agents socials per garantir que Catalunya recapti l’IRPF: «No ens deixeu sols»
- Restriccions vigents La pluja buida Collserola el primer dissabte de tancament per la pesta porcina africana
- Dret a una mort digna El Pere, amb depressió severa des de fa 20 anys, demana l’eutanàsia per tercera vegada: «La meva vida no és digna, pateixo un sofriment crònic i intractable»
- Cita a Palma Un Espanyol encallat visita un Mallorca amb urgències: «Cal ser intel·ligents i ambiciosos»
