La primera va ser l’H16
La V15 es converteix en la segona línia de bus de Barcelona equipada només amb vehicles elèctrics
TMB preveu adquirir 88 busos elèctrics el 2023 i preveu que l’H12 sigui la pròxima línia electrificada

Des d’aquesta setmana, Barcelona compta amb la segona línia urbana d’autobusos d’alta capacitat 100% elèctrica, la V15, que cobreix el trajecte entre la Barceloneta i l’avinguda Tibidabo. La primera en electrificar-se va ser l’H16, l’estiu del 2021, que circula entre el passeig de la Zona Franca i el campus Besòs, al Fòrum. TMB preveu que la pròxima línia que sigui 100% elèctrica sigui l’H12.
TMB ha informat aquest dimecres que en els pròxims dos anys preveu adquirir nous vehicles elèctrics per continuar ampliant la flota verda i tenir-ne 232 el 2024. En concret, aquest any es compraran 88 busos elèctrics i el pròxim, 36 més. Per ara, hi ha una flota de 30 busos elèctrics i es preveu que se n’hi incorporin 78 més ben aviat. La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha explicat que amb l’electrificació de la V15 es fa «un pas més cap a la mobilitat totalment sostenible».
La línia V15 comptarà a partir d’ara amb 16 vehicles articulats 100% elèctrics i una infraestructura per poder carregar les bateries durant el servei fins al nivell òptim del 90%. La càrrega es podrà fer en uns cinc minuts, aprofitant el temps de regulació en la parada de la terminal.
Carregadors ultraràpids
Notícies relacionadesPer aconseguir-ho, TMB ha adquirit tres carregadors ultraràpids que s’han col·locat en els extrems de cada terminal: dos amb una potència de 500 kW al passeig de Joan Borbó i un més de 250 kW situat al carrer de Josep Garí amb l’avinguda Tibidabo. El manteniment de la infraestructura i els carregadors de l’H16 el farà Endesa X-Dominion.
Durant la nit, els autobusos aparcats a les cotxeres carregaran fins al 100% les bateries en un termini de dos o tres hores. Per això s’ha reforçat la xarxa de carregadors a les cotxeres, on s’han instal·lat 37 carregadors de càrrega nocturna a la cotxera del centre de Triangle, a més dels 30 que ja estan en servei. A Horta, hi ha quatre carregadors i s’hi afegiran 24 unitats més.
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar
- Investigació en marxa Una desena d’afectats per càncer denuncien la fàbrica de Tenneco a Badalona: «Ho fem pels nostres fills»
- Habitatge turístic Multes de fins a mig milió d’euros per als propietaris d’habitatges que no realitzin aquest tràmit
- Accident Dos vianants ferits en ser atropellats per un autobús H12 a la Gran Via de Barcelona
- Festivals Cancel·lat el concert de Fito Páez que havia d'inaugurar el festival de Cap Roig
- Una genial Vicky López gaudeix a la ‘platja de Berna’
- El 50% de les assegurances a Espanya es contracten a través de mediadors
- Espanya ultima l’esborrany de l’estratègia espacial per créixer a la UE
- Un accident de trànsit acaba amb la vida de Diogo Jota
- El Tour es prepara per al duel entre Pogacar i Vingegaard