Nou curs

La muntanya russa del Tibidabo tindrà realitat virtual aquesta temporada

El parc d’atraccions reobre dissabte sense mascareta per primera vegada des del 2019 i amb la voluntat d’aconseguir 665.000 visitants, 40.000 més que el 2022

La muntanya russa del Tibidabo tindrà realitat virtual aquesta temporada

ACN / CEDIDA POR CARLOS FORADADA

2
Es llegeix en minuts
Toni Sust
Toni Sust

Periodista

ver +

El parc d’atraccions del Tibidabo obre dissabte, 4 de març, la seva nova temporada, i tot i que això ja no és notícia, serà el primer sense cap restricció des del 2019. Cert és que en la del 2022 només la mascareta recordava als assistents els anys de pandèmia, que tant van minvar l’activitat, i per això els assistents, de la instal·lació.

El Tibidabo obre amb novetats, tot i que algunes no seran immediates. Les ha presentat aquest dimecres la directora del parc, Rosa Ortiz, que ha comparegut juntament amb el seu president, el regidor de Sarrià-Sant Gervasi, Albert Batlle. Del que ha explicat Ortiz, el que sona més nou és la incorporació de la realitat virtual a la muntanya russa. El calendari que ara s’inicia acaba el 5 de gener. La directora l’ha resumit de forma pràctica: «Són 146 dies de calendari invers a l’activitat educativa. Quan a l’escola és festa, nosaltres estem oberts».

A l’abril

És una cosa que aquest dissabte encara no estarà disponible, perquè s’està elaborant la pel·lícula que es farà servir per a la realitat virtual, que és de producció pròpia, a diferència de la que s’ha fet servir al Tibidado Express, atracció que ja disposa de realitat virtual.

D’aquesta manera, a partir de l’abril els usuaris de la muntanya russa podran col·locar-se unes ulleres i emprendre a tota velocitat –80 quilòmetres per hora– un viatge amb escenari elegit: podran optar per diferents possibilitats: desplaçar-se per l’espai, pel fons marí. «Coses impressionants», ha afirmat Ortiz. Els que ho prefereixin, podran fer el recorregut sense ulleres. A l’estiu, la realitat virtual arribarà a l’Edifici Cel.

Les xifres

Notícies relacionades

La directora ha citat xifres de l’exercici del 2022 i dels objectius per al 2023. L’any passat, 625.000 persones van visitar el parc d’atraccions, unes 4.500 de diàries, dada que s’acosta a la mitjana habitual. 20.000 famílies van utilitzar el Tibiclub i 657.000 van pujar a la muntanya a la Cuca de Llum. L’objectiu del 2023 és arribar a 665.000 visitants, 21.500 famílies i 750.000 usuaris de la Cuca de Llum.

Ortiz ha explicat que el funcionament de la Cuca de Llum, inaugurada el juny del 2021, s’ha notat ja, i que el 2022 es van reduir en un 17% les emissions a la muntanya pel fet que els autobusos paren a la plaça del Doctor Andreu i no pugen. També ha anunciat que a l’aparcament es col·locaran 670 plaques fotovoltaiques. Entre altres tasques, el Tibidabo restaurarà aquest any el Mirador, el Mirador Cobert i la zona d’autos de xoc.