Ja es va activar el 23 de gener
Mobilitzades dues llevaneus a Barcelona davant el risc de neu en els pròxims dies
L’AMB prepara el dispositiu per netejar les rondes davant la previsió que les temperatures caiguin a la capital i el seu entorn
Temps a Barcelona i Catalunya: última hora de la pluja, vent, neu i estat de les carreteres, en directe

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha mobilitzat dues llevaneus per netejar les rondes de Barcelona en cas que nevi a la capital i el seu entorn tant dilluns com dimarts. Arran de l’alerta activada per risc de nevada que pot deixar gruixos de més de dos centímetres en cotes baixes, la institució té preparats dos vehicles. Són un model pesant i un altre de lleuger que, a més de retirar la neu, llançaran sal per netejar les vies que envolten Barcelona si fos necessari. L’operatiu es posarà en marxa «immediatament que comenci a nevar o amb temperatures inferiors als tres graus centígrads i elevada humitat», ha informat la institució.
L’AMB ja va organitzar un dispositiu similar el 23 de gener passat, davant la previsió de neu i una caiguda de temperatures que podia posar en risc els vehicles de patinar sobre el paviment. L’ens recalca que el dispositiu està llest «per mobilitzar-se en qualsevol moment i netejar la calçada en aquestes vies de circumval·lació». Ha recordat que les rondes «són vitals per garantir una bona mobilitat a l’àrea metropolitana».
Notícies relacionadesEls dos vehicles de l’AMB estan dotats amb una pala llevaneu acoblada i un escampador de sal. El director del contracte de manteniment de les rondes de l’AMB, Francisco Javier Navarro, explica que «la pala llevaneu s’utilitza per retirar la neu de la calçada, mentre que l’escampador de sal serveix per prevenir que es formin plaques de gel quan la temperatura baixa dels tres graus centígrads i la humitat és molt elevada».
És la segona vegada que l’AMB recorre a l’operatiu el 2023, després que es posés en marxa també el 23 de gener, quan van caure alguns flocs de neu a la ronda de Dalt. L’organisme metropolità explica que el protocol de viabilitat hivernal s’activa cada vegada menys. «Anys enrere s’activava dues vegades a l’any de mitjana, mentre que últimament és una mica més esporàdic», assegura.
- INCENDIS FORESTALS Una vella i «maleïda» cançó de Serrat, l’himne per recordar l’estiu en què va cremar l’oest espanyol
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Medi ambient L’ús intensiu de les dessalinitzadores situa les reserves dels pantans al 74%
- MÚSICA AMB MISSATGE POSITIU El 'revival' dels balcons del clàssic del Dúo Dinámico 'Resistiré'
- Obituari Mor Manuel de la Calva, membre del Dúo Dinámico, als 88 anys
- Reunió el 2 de setembre Illa cita Renfe i Adif per reclamar actuacions «urgents i estructurals» que millorin el servei de Rodalies
- Immigració El Govern aprova el repartiment de menors migrants entre comunitats autònomes
- Jubilació La despesa en pensions puja un 6,2% a l’agost, fins a la xifra rècord de 13.621 milions