Mobilitat

Metro, bus, taxi i VTC es reforcen per donar cobertura al Mobile World Congress 2023

TMB i Ferrocarrils amplien la freqüència del soterrani i aporten una llançadora en superfície que anirà d’Espanya a l’Hospitalet, mentre que taxistes i vehicles de lloguer amb conductor podran treballar sense restriccions durant tota la setmana

  • Guia completa de l’esdeveniment

  • Dates i horaris del MWC 2023

  • Entrades per al congrés

  • Principals novetats d’aquest any

  • Els expositors estrella d’aquesta edició

Metro, bus, taxi i VTC es reforcen per donar cobertura al Mobile World Congress 2023

Quique Garcia (Efe)

3
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Que no falti de res. El Mobile World Congress, la gallina dels ous d’or de Fira de Barcelona, celebra una nova edició i totes les administracions s’han confabulat perquè tot estigui a punt aquest dilluns, quan s’espera l’arribada de més 80.000 persones, una xifra molt similar a la registrada abans de la pandèmia, aquella etapa en què GSMA va acariciar l’abisme i l’empatia de la capital catalana va fer que John Hoffman, l’home que lidera el tinglado, segellés el seu amor per la ciutat fins com a mínim, el 2030. En aquest no faltar-hi de res hi jugarà un paper transcendental la mobilitat. Per a això, tots els agents implicats s’han dignat a reforçar el servei. Hi haurà més metro, més bus, més taxis i més VTCs. I el que no gens fútil: cap vaga en el transport.

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va informar divendres que els trens de l’L9 Sud es reforçaran entre les estacions de Collblanc i Fira de manera que els viatgers tinguin un metro cada dos minuts. Aquesta línia, a més, és la que connecta directament amb les dues terminals de l’aeroport del Prat, i també té correspondència amb altres línies que connecten amb tots els punts de la ciutat: Zona Universitària (L-3), Collblanc (L-5), Torrassa (L-1). També l’L-10 té un parell d’estacions a quatre passos, Foc i Provençana, a uns sis minuts caminant.

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), el competidor natural de TMB, incrementarà la seva oferta de cara al Mobile. Tal com anuncia l’empresa en un comunicat, la línia Llobregat-Anoia, que uneix Fira de Barcelona (plaça d’Espanya) amb el recinte firal de l’Hospitalet (nau nodrissa del congrés de mòbils) en sis minuts, afegirà 30 circulacions diàries i doblarà la capacitat dels convois, passant de tres a sis cotxes.

Bus llançadora

Quant a l’autobús, a més de les línies regulars que arriben al recinte firal de Gran Via (H12, V1, 46 i 65), l’organització del Mobile ha contractat a TMB un servei especial de busos llançadora que connectaran la plaça d’Espanya amb la Fira de l’Hospitalet. funcionarà els dies 27 i 28 de febrer i 1 de març de 8 a 20 hores, amb un interval de pas d’entre cinc i set minuts. El 2 de març serà operatiu de 8 a 16 hores i en passarà un cada 11-12 minuts, segons la previsió de l’empresa.

Quant al taxi, l’Institut Metropolità del Taxi ha liberalitzat el servei entre les sis del matí d’aquest dissabte i les sis del matí del 3 de març, de manera que totes les llicències, que tenen un dia de festa a la setmana marcat a la credencial, podran operar sense restricció.

VTC liberalitzades

Notícies relacionades

Per la seva banda, les VTC també tindran màniga ampla mentre duri el Mobile. El Govern, a través d’una resolució, admet que les llicències urbanes adscrites en el dia d’avui a l’entorn metropolità de Barcelona «no són suficients per atendre l’increment conjuntural de la demanda» durant la celebració del congrés de mòbils. Així doncs, el Departament de Territori ha decidit que entre els dies 24 de febrer i 7 de març, tots dos inclosos, totes les VTC d’àmbit nacional que ho desitgin poden venir a Barcelona per donar un cop de mà en en transport d’un costat a un altre dels 80.000 congressistes. Aquesta decisió no ha passat inadvertida la patronal de les VTC. A través d’un comunicat, Feneval denuncia la «hipocresia del Govern al liberalitzar el sector durant el MWC al mateix temps que aprova la regulació més restrictiva d’Europa».

Afortunadament, com sí que ha passat en edicions anteriors, en la del 2023 no hi ha cap vaga de transports convocada. Els taxistes han sigut els que més han amenaçat de parar, però dijous van anunciar que aparquen les mobilitzacions per a més endavant. Serà un Mobile pràcticament idèntic al de l’era precovid. O així hauria de ser. Ja ho veurem.