Candidat de JxCat
Trias promet a l’alcalde de Tel Aviv reprendre relacions si guanya l’alcaldia de Barcelona
Ada Colau ha anunciat que la ciutat suspèn temporalment les relacions amb Israel per denunciar que està violant drets humans

L’exalcalde i candidat de JxCat a l’alcaldia de Barcelona, Xavier Trias, ha enviat una carta a l’alcalde de Tel Aviv, Ron Huldai, en la qual li assegura que si guanya les eleccions municipals del mes de maig reprendrà les relacions amb Israel i l’agermanament amb la capital israeliana.
L’alcaldessa barcelonina, Ada Colau, va anunciar el dia 8 que la ciutat de Barcelona suspèn temporalment relacions institucionals amb l’Estat d’Israel, inclòs l’agermanament amb la capital, Tel Aviv, per denunciar que està violant drets humans i el dret internacional amb un sistema d’«apartheid» i com a «gest per convidar a treballar per la pau».
Trias, segons ha informat en un comunicat, ha enviat aquest cap de setmana una carta a Huldai en la qual qualifica d’«errònia, electoralista i poc democràtica» la decisió de Colau.
A la carta, el candidat assegura que si arriba de nou a l’alcaldia, el seu govern municipal incrementarà els vincles de col·laboració entre les dues ciutats i s’implicarà activament en la construcció de ponts d’entesa entre israelians i palestins».
Trias incideix en el fet que la decisió de Colau «no reflecteix el sentiment majoritari dels barcelonins i del poble de Catalunya» i assegura que el seu partit i ell personalment mai donaran suport «a iniciatives que suposen l’estigmatització d’una ciutat i d’un Estat amic com és Israel».
«A diferència del que acaba de fer l’alcaldessa Ada Colau –afegeix Trias– la nostra opció política no comparteix la lògica de la confrontació, sinó que aposta per una diplomàcia entre ciutats amb una lògica de col·laboració, i evidentment també des del respecte».
Notícies relacionadesEl candidat recorda a la carta el viatge oficial que, com a alcalde de Barcelona, va fer a Israel el 2013, en el qual va poder «constatar» que «Tel Aviv és una ciutat oberta, cosmopolita, respectuosa amb els drets civils i coneguda per l’enorme dinamisme i prosperitat econòmica, que ha basat l’èxit en el coneixement i la innovació tecnològica.»
«Alhora, soc plenament coneixedor –afegeix en la missiva– que vostè té un gran carinyo per la ciutat de Barcelona».
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- De la Generalitat a Golden Hotels Aragonès renuncia al sou d’expresident i dirigirà l’empresa familiar d’hotels
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- SUCCESSOS Multades tres empreses de busos per l’accident mortal de França
- La crisi habitacional El Pla Estatal de Vivenda triplicarà la inversió fins als 7.000 milions
- Projeccions econòmiques El Govern i el Banc d’Espanya eleven la previsió de creixement
- Cita empresarial Barcelona Global reuneix 1.500 professionals de 90 nacionalitats
- Farmacèutiques La japonesa AGC Pharma Chemicals inaugura una planta a Malgrat de Mar
- Sector bancari El BBVA confia que el Govern perdi el seu poder per vetar una futura fusió