Seguretat viària
Els nous radars de Barcelona imposen de mitjana 682 multes al dia
Les 17 càmeres sancionen 19 de cada 10.000 cotxes que passen, i la xifra d’infractors ha caigut un 40% en tres setmanes
Els 17 nous radars de velocitat instal·lats en diferents punts de Barcelona han caçat de mitjana 682 infractors des que va acabar el període d’informació, el 16 de gener. En els 22 dies posteriors, fins al 6 de febrer, les càmeres han saltat en 15.004 ocasions, que poden semblar moltes, però el consistori considera que portat a l’asfalt tampoc en són tantes: són 19 de cada 10.000 vehicles que passen per aquests punts, que van ser escollits per l’ajuntament per la seva elevada sinistralitat (5, amb un límit de 50 km/h) o per la seva proximitat amb centres educatius (12, amb límit de 30 km/h).
La part positiva de la dada, aportada aquest dijous durant la presentació de les xifres de sinistralitat a Barcelona durant el 2022, és que sembla que els conductors estan aprenent la lliçó. Les 682 multes és la mitjana diària, però si s’observa el principi i el final, el ritme de multes ha baixat un 40%, segurament perquè la gent ja va interioritzant que en aquest punt hi ha un control i, per tant, cal anar amb molt de compte.
Seguretat viària Mobilitat Radars de trànsit Guàrdia Urbana de Barcelona Accidents de trànsit Ajuntament de Barcelona
- A Barcelona Així queden les noves tarifes del transport públic, que entren en vigor el 10 de febrer
- Successos Cau la banda més gran de narcos assentada a Catalunya: set tones de cocaïna i 48 armes de foc
- Comunicat L’auditor que va detectar irregularitats de Comín en el Consell de la República denuncia pressions
- ESCUT SOCIAL Sánchez demana a Junts tornar al pacte del desembre i aprovar totes les mesures del decret òmnibus, sense trossejar pensions
- Viatge del president Illa demana des de les Canàries no tenir «por» al finançament singular de Catalunya