Concentració
La patronal de les VTC convoca tres dies de manifestacions i marxes lentes per denunciar el bloqueig al sector
La concentració serà a la plaça Espanya de Barcelona els dies 6, 7 i 8 de febrer
La patronal dels vehicles de transport amb conductor (VTC) ha convocat tres dies de manifestacions i marxes lentes per als pròxims 6, 7 i 8 de febrer.
La marxa començarà a la plaça Espanya de Barcelona per denunciar que la «desídia», els «errors administratius» i una regulació «mal aplicada» tenen bloquejada l’activitat econòmica des de l’1 de gener.
Segons l’Associació Gran Turisme de Catalunya, des d’aquesta data s’han denegat un total de 600 llicències urbanes per uns errors que atribueix al Departament de Transports de la Generalitat «sense verificació per part de l’AMB», per haver venut vehicles per «sobreviure el període pandèmic», per fer canvis de societat «per subsistir» o per no firmar una declaració responsable el 2019.
«Som autònoms i pimes que hem d’afrontar grans inversions», alerta l’associació en un comunicat en el qual anuncia les manifestacions que es desenvoluparan la segona setmana de febrer. També lamenta que no s’ha atingut a la petició «insistent» de reunions «i respostes».
L’anunci del sector dels VTC arriba l’endemà que centenars de taxistes ocupessin la Gran Via de Barcelona en una protesta contra les plataformes d’aquest tipus de vehicles, als quals consideren competència deslleial.
Taxis i VTC, diferents
Roman Llort, portaveu de l’Associació VTC Gran Turisme de Catalunya, ha explicat que la manifestació del 17 de gener va tenir «molt bona recepció entre els companys» però un impacte nul en les administracions. «No hem obtingut resposta de ningú», ha lamentat.
Notícies relacionadesPer aquesta raó ha anunciat la nova convocatòria de manifestacions i marxes lentes, que no serà l’última, ha advertit Llort, si el conflicte persisteix.
Llort ha volgut remarcar que taxis i VTC són diferents, per això ha considerat que no poden estar regulats de la mateixa manera. «No fem la mateixa activitat que el taxi. És un model de negoci diferent del del taxi, no podem estar sota la mateixa normativa o el mateix reglament, no s’adapta ni a un ni a l’altre», ha emfatitzat.
- Col·lectius vulnerables Catalunya inicia la reobertura de menjadors escolars a l’ESO
- LA CRISI BLANCA Xabi Alonso, a punt de ser acomiadat
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- Conflicte laboral en la sanitat La vaga de metges arrenca amb mobilitzacions i ball de xifres
- Estratègia Mascareta obligatòria en hospitals, CAP i residències
- Salut mental i tecnologia Allan Young, psiquiatre: "No substituirem els éssers humans amb apps. No substituirem el vincle"
- Barcelona, protagonista La IA de ciberseguretat de Zynap es prepara per travessar fronteres
- TELEVISIÓ I MAS L’altra loteria
- Champions League Aïcha, la vallesana que vol conquerir el lateral del Barça
- CICLISME L’equip ciclista d’Iniesta aposta per Barcelona
