Aquest dijous
El nadó abandonat a Barcelona rep l’alta mèdica
Viurà a partir d’avui mateix amb una família d’acollida
Té aproximadament un mes d’edat

El nadó abandonat a Barcelona dimarts passat, dia 24, dins d’una bossa d’esports ha rebut aquest dijous l’alta mèdica, després que se li hagin fet diverses proves i de comprovar que el seu estat de salut és bo. Viurà a partir d’avui mateix amb una família d’acollida.
Fonts de l’Hospital Sant Joan de Déu han informat aquest dijous a EFE que el nadó rep avui l’alta mèdica, per la qual cosa ja podrà sortir del centre sanitari. Per la seva banda, fonts del Departament de Drets Socials han indicat a EFE que el nadó anirà directament a viure amb una família d’acollida.
Notícies relacionadesEl nadó, d’aproximadament un mes, va ser trobat per una dona a primera hora del matí de dimarts passat dins d’una bossa de tela, vestit i embolicat en una manta, al carrer Begur del districte de Sants-Montjuïc de Barcelona. En aquell moment, la temperatura era d’uns 4 ºC i estava plovent, per la qual cosa, segons els Mossos d’Esquadra, podria considerar-se una «temptativa d’homicidi».
Com va explicar aquest diari, la dona que el va trobar, Ana Edilia, sortia de treballar quan va veure la bossa d’esport amb la criatura dins davant el portal de casa seva. «Vaig creure que era un ninot però va moure els ulls», explicava aquest dimecres. Al comprendre que era un nounat se’l va posar a la falda i va esperar els Mossos d’Esquadra.
- INCENDIS FORESTALS Una vella i «maleïda» cançó de Serrat, l’himne per recordar l’estiu en què va cremar l’oest espanyol
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Medi ambient L’ús intensiu de les dessalinitzadores situa les reserves dels pantans al 74%
- Jubilació La despesa en pensions puja un 6,2% a l’agost, fins a la xifra rècord de 13.621 milions
- Reunió del Consell Executiu El Govern llaura el camí dels pressupostos amb un reforç de la hisenda catalana i el reconeixement final a la llei de barris
- EUA Trump redobla el seu atac a la independència de la Fed i acomiada la governadora de la Reserva Federal Lisa Cook
- Apunt El somriure de la Gioconda
- ELS TERMINIS DEL RETORN El Barça s’afanya pel Camp Nou