Mobilitat

El taxi queda fora del veto al patinet elèctric al transport públic

L’Àrea Metropolitana de Barcelona opta per no expulsar-los del servei al no tractar-se de vehicles en els quals hi pugui haver aglomeracions

El taxi queda fora del veto al patinet elèctric al transport públic

Joan Cortadellas

1
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Els patinets no podran entrar al transport públic de tot Catalunya a partir de l’1 de febrer. Aquesta decisió implica que els vehicles de mobilitat personal (VMP) tindran l’entrada vetada als trens, els tramvies i els autobusos, a més de les estacions. Això, per contra, i malgrat que formen part del transport regulat per l’Administració, exclou els taxis. Almenys els que depenen de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), uns 12.500.

La decisió d’admetre’ls o no han de prendre-la els operadors, i un portaveu de l’AMB explica que la decisió «no afecta el taxi perquè no es considera una mitjà de transport col·lectiu o massiu». És a dir, no és el mateix que la bateria de liti d’un patinet elèctric s’incendiï en un vagó de Ferrocarrils, com va passar el novembre passat, que que ho faci al maleter d’un taxi metropolità, malgrat tenir a prop el tanc de gasolina (en el cas que no sigui 100% elèctric, que són una minoria).

Dubtes inicials

Notícies relacionades

Preguntat per aquest diari dimecres passat, l’Institut Metropolità del Taxi (Imet) va assenyalar que seguirien les indicacions que donés l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) sobre el tema, però aquest ens no té competències, sinó que són els operadors els que han de modificar les condicions d’ús de la seva oferta de transport. Elevada la qüestió a l’AMB, un portaveu esfulla finalment la margarida i confirma que res canvia respecte al patinet i que els usuaris de VMP podran pujar als cotxes negres i grocs com han fet fins ara.

La sanció per pujar a un transport públic amb un patinet serà de 200 euros, tot i que no està previst un dispositiu especial de vigilància i cada operador haurà d’encarregar-se del seu propi jardí. En aquest mig any, l’ATM, juntament amb bombers, operadors i sector del VMP (que encara no ha sigut consultat) mirarà de tenir llesta una proposta de regulació sobre l’accés al transport col·lectiu d’aquests vehicles.