vandalisme
Arrenquen l’hèlix del monument de Subirachs dedicat a Monturiol a Barcelona
El submarí ‘Ictineu’, a la Diagonal de Barcelona, ha sigut víctima del vandalisme aquest cap de setmana
El monument que Josep Maria Subirachs va dedicar a Narcís Monturiol el 1963, i que lluïa des d’aleshores a l’avinguda Diagonal de Barcelona, ha sigut víctima d’un acte vandàlic. Han arrencat l’hèlix del que representava el submarí ‘Ictineu’ de Monturiol, i també n’han torçat la nau. Ha passat aquesta matinada, segons denuncia l’entitat Espai Subirachs, conservadors de l’obra de l’artista, a través de la xarxa social Twitter.
ATENCIÓ! El monument a Narcís Monturiol (1963), obra de Josep M. Subirachs, ha estat víctima d'una acte d'incivisme. A més de la desaparició de l'hèlix, han torçat el submarí. Demanem a @bcn_ajuntament que sigui restaurat el més aviat possible per evitar que es degradi més. pic.twitter.com/V4VSLJd0PG
— Espai Subirachs (@EspaiSubirachs) 18 de diciembre de 2022
«Demanem a l’Ajuntament de Barcelona que sigui restaurat com més aviat millor per evitar que es degradi més», han demanat els conservadors de l’artista. A preguntes sobre aquesta qüestió, el consistori municipal ha declinat fer declaracions, i està pendent d’avaluar els danys amb els responsables del patrimoni municipal dilluns vinent.
- L’agenda Què fer aquesta setmana a Barcelona: aquests són els millors plans
- Al minut Guerra de l’Iran, en directe: última hora | Nova negociació entre els EUA i l’Iran per aconseguir la pau
- Delictes contra la diversitat Les denúncies per odi a Catalunya augmenten un 12% en dos anys: una de cada tres són del col·lectiu LGTBI
- Futbol La Lliga 2026-27 començarà el cap de setmana del 15-16 d’agost amb matisos
- Funció pública El Govern planteja pagar als funcionaris que renunciïn a teletreballar
