Després del ‘trimestre horribilis’

La tornada a la normalitat de l’R-2 i l’R-11 de Rodalies es retarda al dilluns 12 de desembre

  • Tot i que estava prevista per al diumenge 11, Adif, encarregada de les obres, reconeix «contingències imprevistes» en el sistema d’electrificació i la catenària

  • Els maquinistes de Renfe començaran ‘in extremis’ la formació enfocada al nou tram la nit d’aquest divendres 9 de desembre

La tornada a la normalitat de l’R-2 i l’R-11 de Rodalies es retarda al dilluns 12 de desembre

Manu Mitru

1
Es llegeix en minuts
Manuel Arenas
Manuel Arenas

Redactor

Especialista en històries locales, audiències i informació de l'àrea metropolitana de Barcelona i reporterisme social

Ubicada/t a àrea metropolitana de Barcelona

ver +

La tornada a la normalitat de les línies R-2 i R-11 de Rodalies tornaran finalment a la normalitat dilluns vinent 12 de desembre, i no diumenge 11 tal com estava previst des que va començar el ‘trimestre horribilis’ per als usuaris que s’han vist afectats per les obres en el servei. Adif Alta Velocitat, encarregada de les obres, ha retardat un dia la posada en servei de la nova estació de Sant Andreu i del traçat definitiu de la línia de xarxa convencional Barcelona-Granollers-Girona a causa de «contingències imprevistes» relacionades amb el sistema d’electrificació i la catenària, que porta a terme l’UTE Dragados-Tecsa. El citat retard ha suposat que els maquinistes de Renfe, la formació dels quals per al nou tram havia de començar amb més antelació, s’hagin de formar ‘in extremis’ a partir de la nit d’aquest divendres 9 de desembre.

El decalatge en l’entrega d’aquesta part de les obres, assenyala el comunicat d’Adif, ha afectat a l’inici dels recorreguts de fiabilitat i a la formació de maquinistes, així com als tràmits administratius per a la posada en servei de les noves instal·lacions. La nova estació Sant Andreu i el nou traçat la línia de xarxa convencional Barcelona-Granollers són dues actuacions claus en l’operació la Sagrera-Sant Andreu, amb les quals es pretenen cohesionar els barris situats als costats de les vies. L’operació forma part del pla d’infraestructures ‘Transformem Rodalies’, el «més complex i ambiciós que es fa a Catalunya i Espanya en els últims anys», segons fonts d’Adif.

Temes:

Barcelona