Entrevista a la regidora
Colau acusa Agbar d’oferir diners a ‘influencers’ perquè la critiquin
L’alcaldessa ha afirmat que no identifica els afectats «per no exposar-los» i atribueix l’actitud de l’empresa a la seva voluntat de «mantenir el negoci privat de l’aigua»
L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha acusat la companyia Agbar d’oferir diners a ‘influencers’ perquè parlin malament d’ella a les xarxes socials. Colau ha formulat l’acusació en una entrevista concedida a ‘Maldito hater’, el pòdcast de l’‘influencer’ Malbert a la plataforma Podimo, emesa aquest dimecres.
Atacs a les xarxes socials
L’alcaldessa ha relatat que li «consta» que Agbar ha intentat que terceres persones l’ataquessin: «Ha ofert diners a gent perquè em critiquin a les xarxes». Segons la seva versió, alguns ‘influencers’ l’hi han «reconegut», si bé no ha volgut donar els seus noms «per no exposar-los», informa Efe.
Notícies relacionadesColau ha afirmat a més que Agbar és una de les empreses que més ‘fake news’ ha finançat i que li posa querelles perquè vol «mantenir el negoci privat de l’aigua». Un dels propòsits principals de Barcelona en Comú quan va arribar al govern local el 2015 va ser aconseguir que la gestió de l’aigua passés a ser pública. «Hi ha molts diners en joc», ha assenyalat l’alcaldessa en l’entrevista concedida al pòdcast.
Una llarga i mala relació
Agbar es va convertir llavors en la seva bèstia negra. Colau no va aconseguir municipalitzar aquesta gestió, però aleshores ja s’havia guanyat un enemic. El seu govern ha sigut objecte d’algunes querelles per part de la companyia i ella ha acusat Agbar, més o menys directament, d’estar darrere d’algunes de les iniciatives judicials presentades per entitats que no tenen una tasca coneguda, com és el cas de la presentada per l’Associació per la Transparència i la Qualitat Democràtica arran de subvencions concedides a entitats considerades afins a la regidora, reoberta per l’Audiència de Barcelona fa un mes.
- Desnonament massiu Els desallotjats del B9 acampen sota una sortida de la C-31 a Badalona i Albiol diu que farà desmuntar les tendes
- Anàlisi L’advocat Martín-Duarte
- Urbanitat BCN aprova la nova ordenança de civisme, en vigor a principis del 2026
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Previsió meteorològica L’episodi de pluges intenses «estàtic» s’acarnissa a Badalona, el Maresme i el Vallès a l’espera de més precipitacions
- Crisi ramadera L’últim senglar infectat canvia l’escenari: «Reforçarem la vigilància en l’entorn de Sant Cugat per detectar més casos»
- Professor i pedagog Mor als 87 anys Joaquim Arenas, un dels pares de la immersió lingüística
- Escàndol internacional Trump, Clinton i la trama Epstein d’abús sexual: les claus
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
