Accessibilitat
Els barris de muntanya de Barcelona tindran nou escales mecàniques i cinc ascensors més el 2023

L’any que ve, els barris amb més desnivell de Barcelona guanyaran nou escales mecàniques i cinc ascensors més. A més, se substituiran i modernitzaran 22 escales ja existents i se’n faran reversibles 15 més, ha informat aquest dimarts l’ajuntament.
En l’inici d’aquest mandat, el 2019, la capital catalana comptava amb un total de 85 escales mecàniques i 46 ascensors. Des d’aleshores, el govern municipal hi ha instal·lat 11 escales i cinc ascensors que, si els sumem als que afegiran els pròxims mesos, suposen un increment del 23% respecte a la infraestructura anterior. El cost global de totes les actuacions ascendeix a 25,8 milions d’euros, dels quals 4,9 venen finançats per fons europeus.
Notícies relacionadesD’aquesta manera, el consistori espera «millorar les condicions d’accessibilitat als barris amb pendents més pronunciats, especialment als barris de muntanya.» Les escales mecàniques ja existents tenen un total de 22.200.000 usos anuals i, els ascensors, 6.800.000 viatges, segons dades de l’Administració.
Les noves escales i ascensors que funcionaran el 2023 estaran repartides pels següents punts:
cinc escales mecàniques: carrer de les Agudes – avinguda Rasos de Peguera, a Nou Barris
dues escales mecàniques: Caòpia, parc de les Glòries, a Sant Martí
dues escales mecàniques: passeig de la Font de la Mulassa, a Horta-Guinardó
dos ascensors verticals: barri de Canyelles, a Nou Barris.
dos ascensors verticals: carrers de Vila-seca i Beret, a Nou Barris
un ascensor vertical: carrer del Torrent de Can Marinet, a Horta-Guinardó
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- El model territorial Hisenda prepara la seva alternativa de finançament singular per a Catalunya
- Discurs davant dels parlamentaris socialistes Sánchez demana l’expulsió d’Israel de totes les competicions esportives
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- Castells La Colla Vella de Valls regna en una diada del Primer Diumenge de Santa Tecla 'total' a Tarragona
- Durant el segon trimestre Els aranzels de Trump llasten la indústria més del previst i l’economia catalana retalla el seu creixement
- ACTUALITAT BLAUGRANA Flick se surt amb la seva: de l’avís dels egos al triomf d’«un equip»