Discrepàncies en el govern local

El PSC pressiona Colau perquè paralitzi la reforma de la ronda Sant Antoni

  • Els socialistes s’uneixen a l’oposició per aprovar una proposició crítica amb el projecte de remodelació

El PSC pressiona Colau perquè paralitzi la reforma de la ronda Sant Antoni

Jordi Cotrina

2
Es llegeix en minuts
Jordi Ribalaygue
Jordi Ribalaygue

Redactor

Especialista en Barcelona i àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El començament de les obres per eliminar la controvertida llosa de la ronda Sant Antoni no ha enterrat les discrepàncies sobre la remodelació del tram de via tancat al trànsit des de fa més d’una dècada. L’avantprojecte de reforma presentat la setmana passada disgusta tant la plataforma veïnal favorable a reobrir part de la calçada a la circulació com la que advoca per la pacificació total; alhora, ha tornat a evidenciar les divergències que els dos socis de govern, Barcelona en Comú i PSC, mantenen sobre un projecte encallat des de fa anys. Les discrepàncies han quedat patents aquest dimarts en la comissió d’urbanisme, en què els socialistes s’han alineat amb l’oposició i han deixat sols els comuns per propiciar que prosperés una proposta del PP que insta l’executiu municipal a paralitzar el pla de reforma mentre no conciti un acord ampli. 

La regidora socialista Laia Bonet ha censurat que la ronda porti «massa temps en una situació de provisionalitat». «S’hauria d’haver actuat per començar a urbanitzar aquest tram de carrer el 2018. Des d’aleshores, han passat massa poques coses», ha criticat Bonet. La socialista ha opinat que la retirada de la superfície de formigó de la desapareguda carpa del mercat que ha cobert fins ara part de la ronda comença «tard» i ha defensat que s’estenguin carrils bus en els dos sentits de la marxa. És el que figurava en la proposta que l’ajuntament va aprovar el 2018, de la qual es desmarca el projecte d’obres que el partit de l’alcaldessa Ada Colau defensa. 

«No es pot anar contra el sentit comú ni contra el transport públic», ha esgrimit Bonet, llançant una càrrega de profunditat contra el model que els comuns postulen. «No s’ha de renunciar a un espai de qualitat ni que hi hagi menys transport públic. Aquest és el sentit comú de la gent», ha respost la tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz (Barcelona en Comú). Mentre el PSC i l’oposició han lamentant que existia un consens entorn de la reforma que s’ha fet malbé, Sanz ha negat que hagi existit unitat veïnal alguna vegada sobre la remodelació. 

Notícies relacionades

«La posicions segueixen atrinxerades entre els que demanen el pla del 2018 i els de la pacificació total», ha observat Sanz, que ha recalcat la necessitat de desplegar un passeig per als vianants ampli per als veïns del Raval. «Obrir Sant Antoni al trànsit no ha sigut ni serà mai un consens de ciutat ni dels veïns. Aquesta opció està descartada», ha deixat clar.

L’oposició ha demanat que es reprengui el diàleg amb les entitats veïnals abans que comencin les obres, previstes a partir de juny del 2023, després de les eleccions municipals. El popular Óscar Ramírez ha acusat l’executiu municipal d’haver comès un «engany». «L’ajuntament ha trencat els acords», ha recriminat. Eva Baró (ERC) ha afirmat que les diferències de comuns i socialistes han propiciat que la transformació del tram de la ronda hagi quedat encallada: «La gestió ha sigut un despropòsit. S’han tirat els plats pel cap, s’han esmenat la plana i han polititzat l’assumpte fins a l’extenuació».