La vincula a grups llatins
Albert Batlle, preocupat per la «cultura de la navalla» a Barcelona
El regidor de Seguretat creu que ve «importada de tradicions de bandes d’altres països», si bé afegeix que la dades mostren un descens dels delictes

zentauroepp49210187 barcelona 25 07 2019 barcelona entrevista a albert batlle fo190729221350 /
El tinent d’alcalde de Seguretat de l’Ajuntament de Barcelona, Albert Batlle, ha expressat la seva preocupació pel que ha anomenat «cultura de la navalla», si bé ha defensat que les dades objectives mostren que hi ha menys delictes. En declaracions a TV3 recollides per l’ACN, ha afegit que aquesta cultura potser sigui «importada de tradicions de bandes d’altres països», com les llatines, que ha assegurat que tenen cultura de «sortir de casa amb una navalla».
D’altra banda, el regidor del govern de l’alcaldessa Ada Colau va afirmar que l’ús de pales detectores s’utilitzarà de forma aleatòria en grans concentracions o sortides i entrades de discoteques. D’altra banda, va insistir que la relació operativa entre Guàrdia Urbana i Mossos d’Esquadra és bona però que hi ha «petites disfuncions» a més alt nivell.
Tot i que les dades indiquen menys criminalitat, Batlle ha reconegut que existeix més percepció d’inseguretat entre la ciutadania. El tinent d’alcalde ha expressat el seu compromís de treballar en aquest àmbit.
Crítiques a Elena
Sobre la relació amb el Departament d’Interior, Batlle ha insistit que la relació operativa entre la Guàrdia Urbana i els Mossos d’Esquadra viu un «moment dolç». Tot i així, ha reconegut «petites disfuncions» amb Interior.
Entre altres exemples, ha insistit que la conselleria no els va informar d’una notificació del Ministeri de l’Interior del març que donava accés a la Guàrdia Urbana al banc d’empremtes digitals. Batlle ha considerat que el conseller Joan Ignasi Elena –que ha negat en una altra entrevista a La 2 que no vulguin donar accés a la policia local de Barcelona– està mal informat i té «un problema a casa seva».
També ha assegurat que Interior té «parat» el conveni de violència masclista. Tanmateix, va assegurar que la voluntat és «tirar endavant i resoldre els obstacles».
- L’incendi de Paüls marca el pitjor inici d’estiu des del 2010
- Successos Mor un jove en caure des de la segona planta del centre comercial Maremagnum de Barcelona
- A Bèrgam Un home mor succionat pel motor d’un avió que s’havia d’enlairar cap a Astúries des d’un aeroport de Milà
- Animals marítims ¿Què és el peix escorpí present a les platges d’Espanya i què s’ha de fer si et pica?
- Cas Koldo El jutge investiga contractes «manipulats» de Pardo de Vera després que l’UCO trobés a casa seva documents sobre el ‘pelotazo’ de les mascaretes
- Compareixença al Congrés Sánchez es presenta com un «polític net», rebutja llançar la tovallola i ofereix als socis l’«impuls més gran contra la corrupció»
- El rugit del foc que arrasa "el territori que estimes"
- El president del Sabadell descarta recolzar l’opa del BBVA
- L’Ecofin relaxa les regles fiscals per augmentar la despesa en defensa
- L’Audiència obre diligències a Netanyahu per l’assalt al vaixell de la flotilla de Gaza