Ple municipal
Barcelona va registrar, el tercer trimestre del 2022, un 17% menys d’ocupacions que el 2019
El govern de Colau atribueix la baixada de 395 casos a 333 en el mateix període amb tres anys de diferència a la seva política de vivenda

El debat sobre l’ocupació creix i l’Ajuntament de Barcelona sol ser assenyalat per això. Especialment, el soci principal, Barcelona en Comú, al qual l’oposició atribueix haver fomentat el fenomen. Per rebutjar aquestes acusacions, el govern d’Ada Colau va difondre, al juny, dades que va obtenir dels Mossos i que indicaven que les ocupacions van baixar a la ciutat un 7% del 2019 al 2021.
En xifres absolutes, les ocupacions van descendir de 1.610 a 1.562, en un període en què aquestes es van veure incrementades un 15% a Espanya (de 14.621 a 17.274) i un 10% a Catalunya (de 6.638 a 7.345).
Actualització
Notícies relacionadesAra, el consistori ha actualitzat aquestes dades fins a arribar al tercer trimestre del 2022, per comprovar si la tendència es confirma. Si es fa la comparació entre el tercer trimestre del 2019 i del 2022, es detecta una baixada de 395 a 333 casos, un 17% menys, i ha conclòs que aquest descens es deu a la política de vivenda del consistori. Si la comparació es fa amb el tercer trimestre del 2021, hi ha un increment mínim, de 330 a 333.
En tot cas, el govern de la ciutat destaca que el fet que baixin les ocupacions mentre creixen a Catalunya i Espanya es deu a la tasca de mediació de la Unitat Antidesnonaments i a l’increment d’unitats del parc públic de vivenda, que està ara en 11.500 vivendes.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables