Pla de Mobilitat 2024

Barcelona estudiará que les motos paguin per estacionar al carrer

La mesura, inclosa en el PMU, preveu l’eliminació progressiva de l’aparcament a la vorera i fomentar el soterrani

Barcelona estudiará que les motos paguin per estacionar al carrer

EPC

2
Es llegeix en minuts
Judit Bertran
Judit Bertran

Periodista

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Barcelona oficialitza que està oberta a estudiar la implantació de tarifes per a les motos aparcades als carrers, encara que no posa data a l'obertura del debat. És una de les línies d'actuació que esmenta el nou Pla de Mobilitat Urbana (PMU) de l'Ajuntament de Barcelona, presentat aquest dilluns. El document preveu reduir places d'aparcament de motos a les voreres, així com la hipotètica possibilitat de controlar-les i regular-les amb tarifes competitives tant per hores com amb abonaments.

Fonts municipals, no obstant, insisteixen a subratllar que la implantació del pagament per aparcar motocicletes als carrers "no està sobre la taula" ara com ara, ni té cap calendari. Si s'abordés, seria en el marc del Pla de la Moto, apunten fonts municipals a EL PERIÓDICO.

El PMU proposa minimitzar i ordenar progressivament els estacionaments de motos en superfície i afavorir que els vehicles estacionin a zones subterrànies, mitjançant el treball conjunt amb els principals operadors d'aparcaments subterranis (BSM, BAMSA i SABA) per fer campanyes que n'incentivin l'ús.

Dos punts de vista

Aquesta possibilitat ja s'havia debatut a diversos fòrums, però l'aparició explícita al PMU ha donat ales a la controvèrsia ciutadana. D'una banda, plataformes com Eixample Respira s'han mostrat a favor que en el futur les motos hagin de pagar per aparcar, igual que fan els cotxes: "Tot el suport a regular l'aparcament de motos com més aviat millor [...] La mesura ajudaria a reduir la contaminació atmosfèrica i acústica, i el nombre d'accidents”, assenyalen.

D’altra banda, la plataforma Motoristes de BCN s’ha mostrat contrària a aquesta hipotètica mesura, ja que ha assegurat que l’ús de motos és necessari per a la mobilitat de la ciutat: «La moto és imprescindible per a la ciutat. La que més aporta! Més restriccions als més de 350.000 motoristes?».

Entre altres objectius, el PMU fixa que el 2024 un 81,52% dels desplaçaments a la ciutat es facin a peu, amb transport públic o amb bicicleta. Així com reduir els viatges amb vehicle privat un 25,6% en relació amb el 2018, instant a l'ús de vehicles compartits i fomentar l'ús del transport públic o bicicleta.

PMU 2024

Notícies relacionades

Per aconseguir-ho, el text marca 62 línies dactuació i més de 300 mesures. I el document ha rebut els informes favorables de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i de la Generalitat. I ara es portarà al Consell Plenari de lAjuntament perquè sigui aprovat de manera definitiva.

Entre altres propostes, el PMU preveu afegir un 40% de carrils bici o incloure un carril de velocitat inferior als 30 km/ha els carrers de tres o més carrils de circulació. També el pla proposa estendre els serveis de vehicles compartits a l'àmbit metropolità (tant turismes com motos i bicicletes) amb la seva respectiva ampliació de llicències, o incorporar sistemes automàtics de control d'indisciplina viària.

Temes:

Barcelona Motos