Barcelona
Desconvocada la vaga d’escombraries per la Mercè
La representació sindical i les empreses concessionàries pacten un augment salarial
‘Fumata bianca’ en la negociació per evitar una vaga d’escombraries i neteja de Barcelona durant les festes de la Mercè. Aquest dilluns a la tarda representants sindicals, amb UGT al capdavant, i empreses concessionàries del servei han acordat suspendre l’aturada a canvi de desencallar un augment salarial promès fa un any en el marc del nou contracte municipal per als pròxims 10 anys.
La vaga, que havia de tenir lloc entre el 21 i el 26 de setembre, coincidia de ple amb una de les festes més importants de la capital. Aquesta afectava de manera directa la neteja viària, la retirada d’escombraries i el manteniment del clavegueram.
Segons ha pogut confirmar EL PERIÓDICO, la nòmina de setembre i la d’octubre serviran per canalitzar els pagaments pendents. La desconvocatòria, que ha avançat Betevé, arriba després de diverses reunions infructuoses. Si no s’hagués aconseguit el pacte, la vaga hauria començat aquest dimecres a la nit.
- Cuina catalana Guia Repsol suma 35 nous Soletes a Catalunya: l’escapada gastronòmica ideal per Setmana Santa
- Càceres batega al ritme del bloc i la velocitat
- El Barça està a punt per sentenciar la Lliga F a Madrid
- Andrea Orlandi: "Vaig anar a tenis i vaig despertar-me a l’UCI, vaig estar 16 minuts en parada"
- Malinin ressorgeix de la cendra a Praga
