La pressió veïnal reconverteix una línia de bus a Nou Barris

  • Una prova pilot amb bus a demanda substitueix el criticat bus de barri 180, successor de dues línies subcontractades a Sagalés

La pressió veïnal reconverteix una línia de bus a Nou Barris

Autor: Ayuntamiento de Barcelona

2
Es llegeix en minuts
Meritxell M. Pauné

El nord de Nou Barris estrena un nou bus a demanda, després de mesos de queixes veïnals per l’evolució d’una peculiar línia d’autobusos. Aquest dilluns comença una prova pilot de sis mesos per connectar millor els barris de Vallbona, Ciutat Meridiana, Torre Baró i Trinitat Nova, és a dir, l’extrem de la capital que limita amb Montcada i Reixac. A partir d’ara, el servei personalitzat substituirà el bus de barri 180, que al seu torn va ser el successor fa un any de dues línies (la 80 i la 81) que TMB subcontractava a l’empresa Sagalés.

Els residents en aquests veïnats de muntanya van iniciar una mobilització aquesta primavera amb talls setmanals de la C-17. Protestaven així contra els vehicles petits i la freqüència de pas d’aquest servei després de la internalització portada a terme per TMB. L’envelliment de la població i l’orografia de la zona, als peus de Collserola, fan de l’autobús un bé molt preuat al nord de Nou Barris. La reivindicació veïnal per la qualitat del transport va unida a la història del districte, amb sonades accions els anys 70 i 80, inclòs el segrest simbòlic d’un autobús a Torre Baró per demostrar que sí que podia pujar uns pendents tan costeruts.

El nou bus a demanda, que substitueix el bus 180, compta amb 34 parades, distribuïdes en funció dels principals equipaments i serveis dels barris pels quals circula. Els usuaris han de demanar amb temps el punt i l’hora en què desitgen ser recollits, així com el seu destí. Ho comuniquen a través de l’‘app’ gratuïta El Meu Bus (disponible a les botigues d’iOS o d’Android) o del telèfon gratuït 900 92 75 75.

Notícies relacionades

TMB exigeix un mínim de 10 minuts d’antelació per fer la reserva, tot i que matisa que rebre amb més temps les peticions l’ajuda molt a optimitzar el servei. «Un sistema intel·ligent encaixa les diverses sol·licituds d’ús perquè els conductors s’ajustin a les peticions i necessitats del passatge», exposa l’operadora metropolitana.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha explicat durant la presentació que s’ha fet un important esforç de comunicació cap als veïns i veïnes de la zona perquè, fins i tot sabent que el servei millorarà la cobertura dels barris, som conscients que en qualsevol novetat que, com aquesta, comporta canvi d’hàbits, ha d’acompanyar-se els ciutadans en el procés d’inici». De fet, la campanya informativa (informadors, tallers, tríptics, cartelleria, publicitat...) es va iniciar el 29 d’agost. Finalitzats els sis mesos de prova pilot, TMB n’avaluarà els resultats i decidirà el futur de la línia.