Nova missió

Turisme de Barcelona surt a reconquistar el viatger asiàtic

  • La primera acció presencial al continent després de la pandèmia es desplegarà a Seül, el viatger del qual quadruplica a Barcelona la despesa mitjana del turista

Turisme de Barcelona surt a reconquistar el viatger asiàtic

JOAN CORTADELLAS

3
Es llegeix en minuts
Patricia Castán
Patricia Castán

Periodista

ver +

La pandèmia va buidar de turistes les grans destinacions internacionals, inclosa Barcelona, que des d’aleshores intenta aprofitar l’ocasió per trucar a la porta de l’anhelat viatger de qualitat, en lloc d’esperar als grans fluxos que arribaven (i arriben) per inèrcia. L’estratègia no dona resultat d’un dia per l’altre, però ja ha funcionat amb la tornada del turisme nord-americà, que s’ha convertit en un dels més rendibles i desitjats per a la ciutat, al capdavant en nombre de visitants. Després d’impulsar accions en alguns d’aquests planters (des dels Emirats fins a les dues costes dels EUA), Turisme de Barcelona obre aquesta setmana la primera acció de promoció presencial al mercat asiàtic des de Corea.

El turisme d’aquest continent, entre els ‘favorits’ de la ciutat pels seus interessos culturals, consum i perfil tranquil, és el gran compte pendent des de la crisi sanitària. L’evolució de la pandèmia a l’esmentada zona i la forta restricció de connexions aèries ha fet inviable qualsevol intent de recuperació fins ara.

Finalment, una delegació del consorci viatja aquesta setmana a Seül, on es realitzarà una presentació de Barcelona davant uns seixanta operadors de primer ordre. També hi haurà diverses visites comercials per captar un mercat important que s’està obrint a mesura que es recupera la normalitat.

La directora de Turisme de Barcelona, Marian Muro, explica que la missió, en aquest cas, està centrada «en el segment prèmium, amb una presentació de les principals novetats de Barcelona i amb un cartell de l’oferta cultural avalada per la Fundació Joan Miró amb motiu de l’exposició ‘Joan Miró, dones, ocells i estrelles’ al Museu MAMU de Seül».

De fet, al llarg d’aquest any en relació amb aquest continent s’han realitzat 22 accions entre workshops, Webinars, jornades de formació als agents emissors, i obert nous canals de comunicació digital com el WeChat o el Tik Tok més recentment. Muro destaca que un Webinar sobre turisme xinès amb ponents del sector que va arribar a reunir més de 200 participants atès l’interès que desperta Barcelona entre els asiàtics. I amb Corea del Sud se’n va portar a terme un altra per analitzar la seva situació com a mercat emissor. Tota aquesta tasca culmina ara amb el viatge presencial.

La nova acció s’emmarca en el viatge institucional de l’àrea de Promoció econòmica de l’Ajuntament de Barcelona per enfortir relacions empresarials i d’innovació amb Corea, i la inauguració del primer vol directe de Korean Air.

Respectuós amb l’entorn

Mantenir la presència de Barcelona al mercat asiàtic es considera «estratègic» per al sector turístic. No només és important quant a nivell de despesa (quadruplica la mitjana), sinó que quadra amb el perfil de turisme de qualitat, «respectuós amb l’entorn i interessat per la cultura i la identitat del país que visiten».

En la presentació del destí Barcelona, al MAMU, aquest dimecres, hi participaran el director del consorci, Mateo Asensio; Pau Solanilla, comissionat de Promoció de ciutat del consistori; el director de la Fundació Joan Miró, Marko Daniel; i l’ambaixador espanyol a Corea del Sud, Guillermo Kirkpatrick de la Vega. Asensio aprofundirà en alguns reclams culturals, arquitectònics, de disseny, música, esdeveniments, gastronomia i compres.

En concret, el viatger coreà és gran consumidor de cultura i s’allotja en hotels d’alta gamma, amb atenció sempre a restaurants i comerç. La seva tendència és a créixer lentament fins a recuperar els nivells del 2019. S’estima que la seva despesa és de 426 euros, molt per sobre de la mitjana. Segons dades del Tax Free de Global Blue la devolució de l’IVA als turistes de Corea del Sud a Barcelona el 2019, es va situar en cinquè lloc en el rànquing d’aquesta taxa a extracomunitaris, amb un creixement en un any del 20,5%. Una llista que encapçalaven la Xina, l’Argentina, els EUA i Rússia.

Turisme de Barcelona remarca que és el mercat que» més ha destacat en els últims cinc anys, a l’augmentar 4,5 vegades el nombre d’arribades a Catalunya». En l’actualitat operen dues companyies aèries amb dos i tres vols directes setmanals des de Barcelona, als quals ara s’afegeix i esmentat, amb tres freqüències setmanals.

Notícies relacionades

En contrast amb aquesta gradual recuperació de l’activitat amb Corea, les restriccions encara mantenen en mínims les relacions amb la Xina, que suposava un 2,7% del turisme allotjat en hotels barcelonins el 2019, però en creixement i amb un gran impacte econòmic.

En els pròxims mesos estan agendadas noves missions de promoció al Regne Unit i Itàlia.