Obres del suburbà
La tuneladora de l’L-9 avança a bon ritme: 280 metres des del juny
La tuneladora de les obres del tram central de l’L-9 de Metro de Barcelona avança segons el previst després de la represa dels treballs el mes de juny. Des de principis del mes passat, la màquina ha excavat 283 metres, dels 4,2 km que ha de recórrer fins a Lesseps, i es troba ara entre l’estació de Campus Nord i la de Manuel Girona, concretament a uns 50 metres d’aquesta última.
Després de «milers» d’inspeccions tècniques als edificis dels voltants, Territori afirma que no s’han trobat danys ni patologies prèvies al pas de la tuneladora. La previsió és que la màquina arribi a Mandri a finals d’estiu del 2023, moment en què, segons indiquen, es farà una parada per revisar l’estat de la roda de tall de la màquina
Territori espera que els 4,2 km de túnel que falten per excavar fins a Lesseps estiguin acabats el desembre del 2024. A partir d’aquí, faltarà acabar les 11 estacions que hi ha en aquest tram (Camp Nou, Campus Nord, Manuel Girona, Sarrià, Mandri, El Putxet, Lesseps, Sanllehy, El Guinardó – Hospital de Sant Pau, Maragall, La Sagrera i La Sagrera Estació), construïdes en pous de gran profunditat i estructurades en dos nivells. També caldrà fer la instal·lació de les vies i de la resta d’equipaments. La previsió és que el tram es pugui posar en servei a partir del 2027.
- EDUCACIÓ SUPERIOR La universitat detecta mancances acadèmiques serioses en els alumnes
- Laboral Això és el que mai has de fer estant de baixa, segons els advocats laboralistes
- Laboral ¿Com m’afecta la reducció de la jornada laboral si ja treballo 37,5 hores a la setmana o menys?
- Goya 2025 «És una mica estrany»: l’insòlit premi compartit dels Goya té un únic precedent
- Comerç local Una sabateria històrica de Barcelona tancarà les portes si no aconsegueix un traspàs
- Literatura Feliu Formosa publica als 90 anys tres noves obres i tres traduccions
- Confessió personal Eduard Fernández s'obre amb Évole en la seva entrevista més sincera: "Era addicte a l'alcohol i el barrejava amb coca"
- Tribunals L’Audiència de Barcelona confirma l’arxivament de la querella per tortures a Via Laietana durant el franquisme
- Els Comuns fan una crida al PSC i ERC a blindar la reserva del 30% d’habitatge social davant el «boicot» immobiliari
- Justificacions L’Opus Dei respon a les denúncies d’abusos de la docusèrie de Mònica Terribas a Max ‘El minuto heroico’