Obres del suburbà

La tuneladora de l’L-9 avança a bon ritme: 280 metres des del juny

1
Es llegeix en minuts
ACN

La tuneladora de les obres del tram central de l’L-9 de Metro de Barcelona avança segons el previst després de la represa dels treballs el mes de juny. Des de principis del mes passat, la màquina ha excavat 283 metres, dels 4,2 km que ha de recórrer fins a Lesseps, i es troba ara entre l’estació de Campus Nord i la de Manuel Girona, concretament a uns 50 metres d’aquesta última.

Notícies relacionades

Després de «milers» d’inspeccions tècniques als edificis dels voltants, Territori afirma que no s’han trobat danys ni patologies prèvies al pas de la tuneladora. La previsió és que la màquina arribi a Mandri a finals d’estiu del 2023, moment en què, segons indiquen, es farà una parada per revisar l’estat de la roda de tall de la màquina

Territori espera que els 4,2 km de túnel que falten per excavar fins a Lesseps estiguin acabats el desembre del 2024. A partir d’aquí, faltarà acabar les 11 estacions que hi ha en aquest tram (Camp Nou, Campus Nord, Manuel Girona, Sarrià, Mandri, El Putxet, Lesseps, Sanllehy, El Guinardó – Hospital de Sant Pau, Maragall, La Sagrera i La Sagrera Estació), construïdes en pous de gran profunditat i estructurades en dos nivells. També caldrà fer la instal·lació de les vies i de la resta d’equipaments. La previsió és que el tram es pugui posar en servei a partir del 2027.

Temes:

Metro