Publicitat amb humor

La ‘pepsiana’ que fa furor a Barcelona

La companyia de begudes ensucrades pinta una reixa d’una discoteca del barri d’Horta per fer un acudit dolent (però que fa riure)

barcelona/pepsi.jpg

barcelona/pepsi.jpg / Zeta_intramedia

1
Es llegeix en minuts

La rivalitat entre Coca-Cola i Pepsi és històrica, però té un detonant: el 1975, en un test cec de sabors, les llaunes blaves van guanyar les vermelles, malgrat que les vendes donaven la raó a la companyia de l’‘espurna de la vida’. Des d’aleshores, les dues begudes ensucrades traslladen les seves batalles del ring del consum al de la publicitat. Però en lloc de donar cops, fan picades d’ullet mordaces. Això agrada. I molt. En un nou capítol, Pepsi ha aconseguit la complicitat de la gent en una persiana d’un establiment del barri d’Horta de Barcelona amb un acudit dolent però d’aquests que et treuen un somriure involuntari.

La usuària @fawkesartt de Twitter passejava pel carrer Tajo de Barcelona i va veure la persiana abaixada de la discoteca D’Lax. La pintada de la reixa la feia diferent de totes les altres. Escrit sobre un fons negre i junt amb un logo de la marca de refrescos, es pot llegir: «Hem pintat una persiana de Pepsi només per poder anomenar-la ‘pepsiana’».

Joc de paraules al carrer Tajo

El joc de paraules ha agradat a l’aparador més gran del món, les xarxes socials: la ‘pepsiana’ més ‘in’ de Barcelona s’ha convertit en un fenomen viral i ja supera els més de 50.000 ‘likes’.

Notícies relacionades

Com a bon acudit dolent, l’anunci acaba amb un «perdó». Tan perdonada està la marca del ‘desafiament Pepsi’ que els usuaris van aprofitar l’ocasió per recordar altres campanyes emblemàtiques, tan punxants com el nom de la gasosa: es diu així perquè es fabrica amb l’enzim digestiu pepsina.

La marca blava ja va felicitar el Nadal de manera original i va canviar el color del Pare Noel el 2019. «Res fa millor gust que una felicitació de la competència. ¿O sí?», deia un altre anunci per promocionar el refresc sense sucre. Un altre de molt recordat va ser aquell que deia que «tothom vol ser heroi», en què apareixia una llauna de cua com Superman, i quan s’obria la camisa lluïa Pepsi.