2a divisió estatal
El CFS Eixample femení troba una solució: s’entrenarà al pavelló de l’INEFC Barcelona
L’equip retreu a l’Ajuntament de Barcelona que no l’hagi ajudat i agraeix el suport del Govern català

El primer equip femení del Club Futbol Sala Eixample, que va denunciar dimarts passat que no trobava un pavelló on entrenar-se a Barcelona, ja compta amb una solució. Així ho ha anunciat aquest dijous Pep Antoni Roig, antic entrenador, que ha actuat com a agitador amb èxit en aquest assumpte.
Hola de nou, @david_escude! Fa dies vaig parlar-te d'aquestes noies per denunciar que, malgrat ser un dels dos equips barcelonins de 2a Div. espanyola de futsal, no tenien pavelló en el qual entrenar. Doncs bé, dir-te que fer soroll ha servit d'alguna cosa: ja n'hem trobat un.
— Pep Antoni Roig (@quadern_tactil) 16 de junio de 2022
👇 pic.twitter.com/onpefSZviv
Roig va ser l’autor d’un fil a Twitter publicat el dimarts que va donar a conèixer el problema, i també a Twitter ha informat aquest dijous que les jugadores podran entrenar-se al pavelló de l’INEFC a Barcelona, gràcies a la Generalitat de Catalunya.
Ei, @david_escude! Aquestes noies són jugadores del @CFSEixample, un dels dos equips barcelonins de 2a.Div espanyola de futsal. Saps què? No tenim pavelló on entrenar; hem trucat a 17 poliesportius municipals, però la prioritat a tots ells és per a altres equips.
— Pep Antoni Roig (@quadern_tactil) 14 de junio de 2022
Què hi dius?
👇 pic.twitter.com/sUy3TuNOwg
Fer soroll
El missatge, dirigit al regidor d’Esports de l’Ajuntament de Barcelona, David Escudé, diu així: «Fa dies et vaig parlar d’aquestes noies per denunciar que, malgrat ser un dels dos equips barcelonins de la 2a Divisió espanyola de futsal, no tenien pavelló on entrenar-se. Doncs bé, fer soroll ha servit per a alguna cosa: n’hem trobat un».
L’autor prossegueix, amb un dard dirigit al consistori en general i a Escudé en particular: «Seria bonic poder dir que ha sigut gràcies a la Regidoria d’Esports de Barcelona, però no és així: falta tancar alguns serrells, però entrenarem al pavelló de l’INEFC Barcelona». I remata: «Tenir un ajuntament passiu és fotut, però tenir una Generalitat activa és un bon consol».
Seria bonic poder dir que ha estat gràcies a la Regidoria d'Esports de BCN, però no és així: falta tancar alguns serrells, però entrenarem al pavelló de l'INEFC Barcelona. Tenir un Ajuntament passiu és fotut, però tenir una Generalitat activa és un bon consol, si més no.
— Pep Antoni Roig (@quadern_tactil) 16 de junio de 2022
Diverses opcions
Roig explica en els seus missatges que l’equip ha rebut moltes mostres de suport i dues ofertes més que «tampoc eren municipals»: una de la UPC i una altra del club Olympic La Floresta, a Sant Cugat del Vallès.
«Si els polítics diuen creure i fomentar l’esport femení, cal predicar amb l’exemple. Hi ha qui ho fa només amb paraules, però per sort hi ha qui ho intenta amb fets».
Antecedents
L’equip competeix a la segona divisió espanyola i aquest any s’han quedat a tan sols tres punts d’arribar a la fase d’ascens a la primera divisió estatal. Tanmateix, no disposa d’una instal·lació adequada on exercitar-se. «Hem trucat a 17 poliesportius municipals, però la prioritat en tots aquests és per a altres equips», va lamentar Roig a la xarxa social, en la qual va explicar que les jugadores s’entrenen en una pista semidescoberta a la Barceloneta i disputen els seus partits com a locals a Sarrià, ja que no tenen la possibilitat de jugar al barri de l’Eixample, que dona nom al club.
Notícies relacionades«En el grup II de 2a divisió espanyola femenina hi ha setze equips, alguns d’ells de Castelló, Saragossa, Ripollet, València o Castelldefels. Els únics dos equips de la categoria que s’entrenen sense pavelló són els únics dos barcelonins que hi ha», va remarcar Roig.
Repercussió política
La regidora del grup d’ERC a l’Ajuntament de Barcelona Elisenda Alamany també va exposar en una comissió municipal la situació de l’equip: «S’ha d’anar més enllà de visibilitzar la pràctica esportiva professional o d’elit», va argumentar la republicana en al·lusió a la situació del CFS Eixample.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- FUTBOL I INVERSIÓ Compro un club mentre jugo en un altre: Messi i Luis Suárez s’afegeixen a l’última moda dels futbolistes
- Visita inesperada Plaga d’arnes gegants: invasió a diverses zones de Catalunya i Espanya
- Musk deixa el Govern després d’aplicar polèmiques retallades
- Obres El Barça planeja estrenar el nou Camp Nou al Gamper, però només per a 25.000 espectadors
- Cas excepcional Alegria per als conductors a Espanya: no hauran de passar la ITV a partir de 2025 si el seu cotxe està en aquesta llista
- Ajuts socials Ja és oficial: Així pots sol·licitar el nou ajut de 700 euros compatible amb l'Ingrés Mínim Vital
- Frau La Policia Nacional, preocupada en detectar una nova estafa que utilitza les etiquetes de les escombraries: així pots evitar-la
- Una jutgessa investiga si la CCMA ha pagat retribucions superiors al límit legal a directius